شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 366346
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
قیام ۱۹ دی قم

حوزه/ در آستانه سالروز قیام ۱۹ دی مردم شهید پرور قم ، ویژه نامه مجازی این روز به همت پژوهشگران مرکز نور در پیشخوان فضای مجازی قرار گرفت.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: این ویژه نامه با ارائه 23 مطلب ارزشمند پیرامون فلسفه قیام 19 دی مردم قم و آثار و برکات آن، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار محققین قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین  سید حسن رحمانی افزود: قیام مردمی 19 دی مردم قم به عنوان حادثه ای که مشعل انقلاب را روشن ساخت و عامل شتاب زای انقلاب گردید به واسطه انتشار مقاله ای توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در سالروز کشف حجاب با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق در 17 دی ماه 56 بود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به مطالب این ویژه نامه ادامه داد: «حماسه 19 دی 1356»، « 19 دی بود و.. صدای گلوله بوی خون»، « قیام قم، حماسه مقاومت و فداکاری»، « نوزدهمین روز دی»، « تحلیلی بر واقعه 19 دی 1356 قم»، «19 دی 1356 و اوج گیری انقلاب»، « شتابزایی «قیام قم » در فرایند انقلاب»، « اوج گیری انقلاب در سالهای 56 و 57»، « بر ساحل بیعت» از جمله این مطالب می باشد.

حجت الاسلام رحمانی به سخنان و منویات مقام معظم رهبری در سالهای مختلف روز19دی اشاره کرد و گفت:« متن بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی 88 در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی»، « بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم قم به مناسبت روز 19 دی»، « بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم قم بمناسبت»، « قسمتی از سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با هزاران تن از مردم شهر قم 19 دی» از دیگر عناوین مهم این ویژه نامه می باشد.

علاقه مندان می توانند برای بهره بیشتر از این ویژه نامه مناسبتی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/fa/Occation/View/47070

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha