شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جزایری

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری گفت: ترویج وقف به حوزه‌های علمیه، ازآنجایی‌که مراکز انسان‌سازی هستند، بسیار مهم بوده و فضیلت‌های بی‌شماری نیز دارد که باید اهل خیر و واقفان در این موارد، کوشا باشند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وقف یک دستگاه آپارتمان 6 واحدی به مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، این فریضه مبارک را باقیات الصالحاتی برای واقف آن برشمرد و اظهار داشت: اساساً در روایات معصومین(ع)، از وقف به‌عنوان صدقه جاریه یاد می‌کنند؛ چراکه وقفیات به جهت ماندگاری آن، آثار و برکاتش نیز برای واقف مستمر خواهد بود.

امام‌جمعه اهواز افزود: در روایت داریم که وقتی زمین یا هر وسیله دیگری در راه صلاح و خیر وقف شود، مادامی‌که از آن جهت خیر و صلاح و امور معنوی استفاده شود، ثوابش برای صاحبش مقرر می‌شود.

آیت‌الله موسوی جزایری، فریضه مقدس وقف را باقیات الصالحاتی برای انسان دانست و گفت: فضایلی که نصیب انسان‌ها می‌شود، به جهت اعمال و کردار نیک اوست! اما این مهم صرفاً در زمان حیاتش امکان‌پذیر بوده و پس از مرگ پرونده اعمال او نیز بسته خواهد شد، اما اگر انسان بخواهد پرونده اعمال نیکش همچنان باز باقی بماند، می‌بایست وقف کند و این وقف تا زمانی که پابرجا باشد، ثواب و فضیلت آن صدقه به روح او واصل می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وقف را نعمتی بزرگ دانست و گفت: باید شکر گذار نعمت اسلام باشیم که چنین موهبتی را به انسان‌ها عطا نموده و می‌بایست قدردان آن بود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، ترویج فریضه وقف را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: این مکانی که مرحوم دکتر تمدنی به حوزه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول وقف کرده‌اند، یقینا باعث شادی روح آن واقف می‌شود و باید بیان کرد که ترویج وقف به حوزه‌های علمیه، ازآنجایی‌که مراکز انسان‌سازی هستند، بسیار مهم بوده و فضیلت‌های بی‌شماری نیز دارد که باید اهل خیر و واقفین در این موارد هم کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha