جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سریال شهرزاد

حوزه/ یکی از مظاهر اسلام هالیوودی، القای این تفکر است که ما باید در ساخت فیلم هایمان از اصول اسلامی از جمله حجاب و عفاف کوتاه بیاییم تا بخشی از جامعه به سراغ ماهواره نروند در صورتی که خون به خون شستن محال آمد محال !

به گزارش خبرگزاری«حوزه» گروه فرهنگی تابش کوثر با ارسال گزارشی از روند نظارت ضعیف مسئولان فرهنگی بر تهیه فیلم های شبکه نمایش خانگی از عدم تجدید نظر در روندساخت این سریال ها انتقاد کرده است.

متن گزارش این پایگاه فرهنگی به شرح ذیل است :

اواخر آذر ماه گزارشی مستند از حجاب نامناسب و حرکات نامتعارف نقش آفرینان زن سریال شهرزاد به همراه آیات قرآن کریم ، احادیث ائمه اطهار(ع) و استفتائی از مراجع عظام تقلید درباره فیلم هایی که در آن بازیگران زن ، حجاب اسلامی (از جمله نمایان بودن بخشی از گردن ، گلو و مو) را رعایت نمی کنند ، در رسانه ها منتشر و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شد برای اعطای مجوز به قسمت های آینده این سریال در شبکه خانگی ،  دستور اصلاح و سانسور حرفه ای موارد مذکور را بدهد که متاسفانه در بیست و یکمین نشست خبری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی در اظهاراتی تعجب برانگیز عنوان کرد در سریال شهرزاد چهارچوب ها و حداقل های مسائل شرعی رعایت شده! اما حسین نوش آبادی به این موضوع اشاره نکرد که میزان رعایت حدود شرعی را باید مراجع عظام تقلید تعیین کنند یا وزارت ارشاد ؟ و اینکه در کدام آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجازه داده شده که می توان از مسئله حلال و حرام خدا عبور کرد و آن را حداقل مسائل شرعی دانست ؟ این اظهارات غیرمسئولانه واکنش چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت که با توجه به انتشار استفتاء مراجع عظام تقلید و رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار اصلاح سریال شهرزاد شدند.

*واکنش تهیه کننده شهرزاد به استفتاء مراجع عظام تقلید

- از طرفی محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد در واکنش به انتشار استفتاء مراجع عظام تقلید در گفتگویی عنوان کرد: "من تاکید می‌کنم سخت‌ترین ممیزی‌ها حتی سخت‌تر از ممیزی‌های سینما در مورد مجموعه «شهرزاد» اعمال شده و خط قرمز را به هیچ عنوان رد نکرده...کار‌شناسان مذهبی و ارشاد که «شهرزاد» را دیده‌اند همه بر این اصل صحه گذاشته‌اند که این کار هیچ خط قرمزی را رد نکرده است " که در اینجا این سوال مطرح می شود که چگونه در شهرزاد زمانی که ابتدایی ترین مسائل حجاب بانوان نه تنها رعایت نشده، بلکه به جهت خلاف آن نیز تمرکز شده از خطوط قرمز عبور نکرده است و این چه ممیزی است که در تقابل آشکار با صریح آیات قرآن کریم می باشد. در آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور آمده "به مردان با ايمان بگو: ديده [از نامحرم‌] فرونهند و پاكدامنى خود را حفظ كنند، كه اين براى آنها پاكيزه‌تر است. همانا خدا به آنچه مى‌كنند آگاه است و به زنان با ايمان بگو: ديدگان خود را [از نامحرم‌] فرو بندند و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را جز آنچه نمايان است [مانند دست و صورت‌] آشكار نسازند، و بايد روسرى‌هاى خود را بر سينه‌هاى خويش فرو اندازند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زينت و آرايش خود را آشكار نكنند جز براى شوهر..." و در آیه 32 سوره مبارکه احزاب نیز زنان را از تبرج و خودنمایی و آشکار ساختن زینت در برابر مردم نهی کرده پس چرا در سریال شهرزاد بخشی از گردن ، گلو و موی زنان  نمایان است و با آرایش های زننده و پوشش نامناسب همچون برجی در برابر دیدگان مخاطبین قرار می گیرند تا بستر فتنه ای مهیا شود که امام صادق(ع) درباره آن فرمودند: از نگاه [ناپاک] بپرهیزید که چنین نگاهى تخم شهوت را در دل مى‌کارد و ‏همین براى فتنه‌ى صاحب آن دل بس است.  

*عدم تمکین وزارت ارشاد به نظر مراجع عظام تقلید درباره اصلاح شهرزاد

با همه این تفاسیر متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فتوای مراجع عظام تقلید تمکین نکرد و به چند قسمت دیگر این سریال مجوز داد ، لذا  ضرورت دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به استفتاء مراجع عظام تقلید به این مسئله ورود کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای مجوز و پخش قسمت های آینده سریال شهرزاد، همچون فیلم های خارجی که پوشش زنان به مراتب بدتر از فیلم های ملی، است اما به همت جلوه های ویژه پخش می شود ، دستور سانسور و اصلاح حرفه ای موارد نامشروع سریال شهرزاد را بدهد. گفتنی است عوامل شهرزاد بدون مجوز شورای فرهنگ عمومی کشور، روزی را به نام روز شهرزاد ، یا روز حمایت از شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی (البته تحت عنوان کمپین) انتخاب کرده اند!

*هشدار درباره ریشه دواندن اسلام هالیوودی

چندین سال است عده ای با ایجاد رخنه های فرهنگی در حال تثبیت اسلام هالیوودی هستند که متاسفانه برخی از فیلم سازان از روی غفلت و عده ای دیگر عامدانه به  ریشه دواندن آن کمک می کنند. اسلام هالیوودی نقطه مقابل اسلام ناب محمدی(ص) در عرصه هنر و فیلم سازی است، اسلامی که در تامین منافع مالی فیلم سازان به احکام الهی تکیه می کند  ولی از شئونات اخلاقی و معنویات تهی است و با استفاده از جاذبه های کاذب و مسموم بر ترویج فرهنگ غلط و منحط و هویت سوز غربی تاکید می کند.

یکی از آیات قرآن کریم که موجب روشنگری انسان در برابر اسلام هالیوودی می شود آیه 71 سوره مبارکه آل عمران است . "يا أَهلَ الكِتابِ لِمَ تَلبِسونَ الحَقَّ بِالباطِلِ وَتَكتُمونَ الحَقَّ وَأَنتُم تَعلَمونَ" ای اهل کتاب! چرا حق را با باطل (می‌زمیزید و) مشتبه می‌کنید (تا دیگران نفهمند و گمراه شوند)، و حقیقت را پوشیده می‌دارید در حالی که می‌دانید؟!

اسلام هالیوودی با در آمیختن حق و باطل انسان هایی را که از سلاح بصیرت بی بهره هستند گرفتار می کند و از  زبان هنر و فیلم  که در هر جامعه ای باید در جهت تحقق اهداف آن جامعه باشد ، با تغییر باور های مردم و  تغییر در سبک زندگی به نقطه مقابل آن اهداف هدایت می کند.

-یکی از مظاهر اسلام هالیوودی این است در فیلم ، از نماد های اسلامی همچون سفره های نذری ، مساجد ، حسینیه ها  و هیئت ها نمایش داده می شود اما در دل آن به صورت غیر مستقیم در خلاف اهداف این مراکز معنوی تبلیغ می شود. در این فیلم ها همان شخصی که به ائمه اطهار(ع) اظهار علاقه و ارادت می کند ،دارای هویت و شخصیتی است که در تقابل با رهنمود های ائمه اطهار است، اما چون به صورت غیر مستقیم و با بزک همراه است ، مخاطب متوجه با طل بودن آن نبوده و در حال اثر پذیری است.

*خون به خون شستن محال آمد محال !

-یکی از مظاهر دیگر اسلام هالیوودی القای این تفکر است ما باید در ساخت فیلم هایمان از اصول اسلامی از جمله حجاب و عفاف کوتاه بیاییم، تا بخشی از جامعه به سراغ ماهواره نروند در صورتی که خون به خون شستن محال آمد محال ! نمی شود با ناپاکی ، جلوی گسترش انحرافات دیگر را گرفت .

از طرفی این جاذبه های کاذب مسموم جنسی از عناصر اصلی جذب مخاطب (که می توان به فیلمنامه قوی ، فیلمبرداری و کارگردانی اشاره کرد )نیستند . در طول انقلاب اسلامی ایران نیز نمونه های زیادی وجود دارد که فیلمسازان ارزشی بدون استفاده از این جاذبه ها به خاطر رعایت اصول فیلمسازی ، مخاطبان زیادی را جذب کرده اند، گفتنی است گروهی از جوانان ما که تحت تاثیر تهاجم فرهنگی ظاهری متفاوت دارند دلبسته به نظام و انقلاب ورهبری هستند و هنگامی که آیات قرآن و ضرورت حفظ حجاب و عفاف برای آنها تببین می شود، شروع به اصلاح می کنند .

به عبارتی دیگر، کوتاه آمدن از اصول انحراف است و انعطاف نیست . به عنوان مثال  در چندین سال قبل  دراز کشیدن و خوابیدن و دویدن بانوان (همچون در آغوش گرفتن زن و مرد در زمان کنونی )، جزء ممیزی های فیلم بود و نمایش داده نمی شد، اما با رخنه فرهنگی به وجود آمده توسط عناصر نفوذی دشمنان الان نه تنها موارد مذکور نمایش داده می شود، بلکه اگر به  آن اعتراض شود ، به فرد برچسب تند روی و افراط می زنند که نشانگر این است که شبکه جریان نفوذی اسلام هالیوودی در این موارد، توانسته نگاه ها را تغییر دهد و کاری کند که دیگران آنطور ببینند که آمریکایی ها در هالیوود می بینند و اگر جلوی این رخنه فرهنگی با مصلحت اندیشی های کذایی گرفته نشود وضع از این  که هست بدتر می شود.

*در حکم الهی تفاوتی بین سینما و رسانه ملی نیست

-یک نمونه دیگر نفوذ این جریان این است که در انجام ممیزی بین صدا و سیما و سینما تفاوت قائل شدند در نتیجه این شد که  نمایان بودن موهای بازیگران زن به یک رسم معمول در فیلم های سینمایی تبدیل شده، در صورتی که یک تار موی همان بازیگر در فیلم های رسانه ملی مشخص نیست. در صورتی که در حکم الهی تفاوتی بین سینما و رسانه ملی نمی باشد و حال این نگرانی وجود دارد رخنه فرهنگی مذکور به شبکه خانگی نیز کشیده شود.

رهبر معظم انقلاب در آذر ماه امسال درباره نفوذ جریانی گفتند : "نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ی پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن می شود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمان ها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می کند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه میکند البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص میدهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او میخواهد...یکی از چیزهایی که مکمّل این نفوذ است، تخطئه کسانی است که بر اصالت ها، بر نگاه درست، بر ارزش ها پای می فشارند؛ این مکمّل نفوذ است.

والحمد لله رب العالمین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 1
    من که میگم باید بازیگرا رو تو گونی می پیچوندن. اینجوری بهتر بود ول کنید آقا پا گذوشتید رو خرخره ملت تکون می خورن میگین میری جهنم اگه راست میگی اینهمه حق مردم خوری و دزدی و اختلاس رو جمع کنید که داره همون ایمان حداقلی مردو رو هم ازشون میگره!!!