چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه شورای معوانین حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام، غفلت از یاد خدا و مرگ خدا را باعث خسران و بدبختی انسان دانست و گفت: مشکلات بشر امروز ریشه در فراموشی خداوند متعال و معاد دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، امروز در جمع معاونین و مدیران حوزه علمیه استان ایلام،  با اشاره به لزوم استفاده مطلوب از لحظات عمر و عمل به معارف الهی، گفت: حضرت لقمان به فرزندش فرمود " یا بُنَیَّ اِنّی خَدَّمْتُ اَرْبَعَمِأَهَ نَبِیٍ و أخذْتُ مِنْ کَلامِهِمْ أرْبَعَ کلماتٍ، و هِیَ: إذا کُنْتَ فی الصّلوةِ فَاحْفَظْ قَلْبَکَ، وَ إذا کُنْتَ عَلَی المائدةِ فَاحفَظْ حَلقَکَ، و إذا کُنْتَ فی بَیْتِ الْغَیْرِ فَاحْفَظْ عَینَک، وَإذا کُنْتَ بَیْنَ الخَلقِ فَاحْفَظْ لِسانَکَ/ ای فرزندم! من در خدمت چهارصد پیامبر بودم، و از گفتار آنها چهار سخن را برگزیدم، هنگامی که در نماز هستی، حضور قلبت را حفظ کن. هنگامی که در کنار سفره نشستی، گلویت را (از مال حرام) حفظ کن. هنگامی که به خانه دیگری رفتی، چشم خود را (از خیانت) حفظ کن و هنگامی که بین انسانها رفتی، زبانت را(از گناه) حفظ کن.

وی با بیان این که سفارش حضرت لقمان، دقت در رفتار و رعایت نکات کلیدی اخلاقی در زندگی و جامعه را تبیین می کند، ابراز داشت: باید سفارش حضرت لقمان به عنوان یک دستورالعمل جامع اخلاقی مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در ادامه، غفلت از یاد خدا و مرگ خدا را با عث خسران و بدبختی انسان دانست و افزود: مشکلات بشر امروز ریشه در فراموشی خداوند متعال و معاد و آخرت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی همچنین بر ضرورت توجه به تهذیب طلاب تاکید کرد و گفت: اگر ما طلاب و روحانیون مراقب حرف زدن و رفتار خود نباشیم، باعث تضعیف جایگاه مقدس روحانیت خواهیم شد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت خدمت رسانی مطلوب به طلاب، تصریح کرد: هرچه ما نسبت به مهیا نمودن شرایط مناسب از لحاظ کمی و کیف برای طلاب تلاش کنیم، کم است و اگر خدایی ناکرده کوتاهی کنیم، باید در پیشگاه خدای متعال و امام زمان(عج) پاسخگو باشیم.

برپایه این گزارش، در این جلسه همچنین هریک از معاونین حوزه علمیه استان ایلام، گزارشی از برنامه ها، فعالیت ها و مسائل و مشکلات معاونت مربوطه ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha