جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیر دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: توسعه رشته های تخصصی حوزوی و تربیت طلبه متخصص یکی ازگام های اساسی برای رشد دانش و تولید علم مبتنی بر آموزه های عترت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، شب گذشته در اولین اجلاسیه مدیران و اساتید مراکز آموزش عالی و تخصصی حوزه علمیه استان تهران، در محل مجموعه فرهنگی انقلاب با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر مراکزتخصصی حوزه، اظهارداشت: تربیت متخصص یکی ازگام های اساسی برای رشد دانش و تولید علم مبتنی بر آموزه های عترت است که مورد توجه مسئولین حوزه های علمیه نیز می باشد.

وی با اشاره به اقدامات موثر دفتر مراکز آموزش عالی و تخصصی حوزه، گفت: پس ازجدا شدن این بخش از معاونت آموزش حوزه، برنامه ریزی های کارشناسی صورت گرفته و طرح ساماندهی اساتید  نیز برای تصویب ارسال شده است، همچنین زمینه ای فراهم شده تا بحث پایان نامه ها به دفتر مراکز تخصصی واگذار شده و امیدواریم به زودی این مسئله هم حل شود.

مدیر مراکز آموزش عالی و تخصصی حوزه ادامه داد: زمانی فارابی علوم را به 5 شاخه و رشته تقسیم کرد، اما امروز حتی دریک موضوع علمی ده ها رشته وجود دارد، لذا با توجه به گستردگی علوم به خصوص در علوم انسانی اسلامی لازم است اهتمام بیشتری به مراکز تخصصی حوزوی داشته باشیم.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه از فشارهای عصر سلسله منحوس پهلوی رها شده و به سمت پویایی و بالندگی بیشترحرکت می کنند، گفت: طلبه امروز باید برای پاسخ گویی به نیازهای روز دانش های تخصصی را بیاموزد. البته در فضایی که هنوزاین دانش ها غریب هستند، بزرگانی راهم داریم که متعهدانه دراین عرصه حضور جدی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در پایان تصریح کرد: رشته های تخصصی در حوزه باید بسط یافته و حتی به 400 رشته هم برسند، چرا که قوام علم به عالم و قوام تخصص به متخصص است، لذا باید نهاد ها و مراکز تخصصی حوزه هرچه بیشتر تقویت و حمایت شوند تا محصول و خروجی مطلوبی شکل بگیرد. 313/34

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha