جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کردک یکی از برکات و آثار ترویج فرهنگ مصرف کالای تولید داخل آن است که به طور مستقیم و غیرمستقیم به اشتغالزایی جوانان بیکار کشور منجر می شود.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که همه باید زمینه های حمایت از تولید ملی را فراهم کنیم، اظهار داشت: طبعاً در این میان مسئولان و دولتمردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید بتوانند با برنامه ریزی درست و اجرای مناسب راهبرد ها به حل مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: در شرایطی که واردات کالاهای غیر ضروری باعث اشباع بازار می شود، طبعا این مساله به تولیدکنندگان داخلی ضربه جدی وارد می کند و لذا مسئولان دولت و مجلس باید هر چه زودتر جلوی این روند را بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اگر ما می خواهیم که حقیقتاً با معضلاتی چون بیکاری و تورم مقابله کنیم، تنها راهش حمایت از تولید ملی  و تلاش برای دست یابی به استقلال اقتصادی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از دانش آموختگان دانشگاهی کشور با معضل بیکاری روبرو هستند که اشتغالزایی برای آن ها مستلزم تقویت تولید داخل در راستای اهتمام به اقتصاد مقاومتی ، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و مقابله با ورود بی رویه واردات کالای خارجی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha