جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری واقفان نیک اندیش چهار وقف جدید را با نیت حوزه‌های علمیه به ثبت رسانده اند.

حجت الاسلام حسن امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج و تشویق واقفین نیک اندیش به ایجاد وقف‌های جدید با محوریت حوزه‌های علمیه و همچنین احیا موقوفات یک کارگروه مشترک با حوزه‌های علمیه را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال جاری تا کنون 4 وقف جدید با محوریت حوزه‌های علمیه در استان اصفهان به ثبت رسیده است که ارزش این وقف‌های جدید 11 میلیارد و 750 میلیون ریال می‌باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: حوزه‌های علمیه استان اصفهان از بزرگترین و تاثیرگذارترین حوزه‌های علمیه در سطح کشور و همچنین در جهان اسلام بوده اند که تربیت عالمان بزرگی که توسط این حوزه‌ها پرورش یافته اند گواه این مطلب می‌باشد.

حجت الاسلام امیری اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی‌ها بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: عینی ترین برون داد نقش و جایگاه روحانیت در رویکرد فرهنگی، دینی و اخلاقی مردم را می‌توان به روشنی در پیروزی و تثبیت و استمرار حرکت اسلامی و انقلابی ملت مسلمان کشورمان در طول سالهای مبارزه با رژیم منحط پهلوی و سالهای دفاع مقدس و رونق بخشیدن به مساجد و نمازهای جمعه و مراسم مذهبی و ایجاد تحولات معنوی در عمیق ترین لایه‌های اجتماعی مشاهده و مرور نمود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآورشد: استان اصفهان جزء سه استان برتر در زمینه وقف برای ایجاد حوزه‌های علمیه و یا با رویکرد حوزه‌های علمیه در کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: امروز باید نهادهای سالم و سامان یافته دینی چون حوزه‌های علمیه ضمن تحکیم و تداوم استقلال خود قدرت و توانایی هدایتی، نظارتی خود بر ارکان نظام سیاسی کشور را روز به روز افزایش دهند که در این میان یکی از منابع مالی مردمی در این امر وقف برای حوزه است که در جامعه امروزی باید این سنت حسنه پررنگ شود.

حجت الاسلام امیری عنوان کرد: وقف برای حوزه‌های علمیه بارزترین مصادق باقیات و صالحات و از نظر دنیوی و اخروی نیز بیشترین سودمندی را برای واقف نیک اندیش و دوراندیش خود به همراه دارد چرا که این حوزه‌های علمیه هستند که زمینه ساز هدایت مردم به اخلاقیات و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) می‌شوند که این موضوع بیشترین باقیات و صالحات را برای واقف نیک اندیش خود به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب از دیرباز تاکنون در راستای ترویج وقف در جامعه نقش مهمی را برعهده داشته اند که امروزه نیز بیش از گذشته باید در این عرصه وارد و برای تشویق مردم به این امر خداپسندانه اقدام نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha