جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شکریان/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ یکی از مهم ترین رسالت های امام حسن عسکری (ع)، نهادینه کردن اصل امامت و ولایت بود که با تلاش علما و بزرگان دین نسل به نسل به ما رسیده و در عصر حاضر نیز به همت امام (ره) و برکت خون شهداء، ولایت فقیه عظیم ترین سرمایه نظام ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، با تبریک سالروز ولادت باسعادت پیشوای یازدهم، بیان کرد: در دوران امامت امام عسکری(ع)، فرقه‌ها و مذاهب مختلفی در درون جامعه اسلامی شكل گرفت و عالمان این مذاهب درصدد گسترش عقاید باطل و انحرافی خود بودند، اما حضرت به شیوه های مختلف با این جریان ها و فرقه ها مبارزه کردند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) بیشتر دوران عمرشریف خود را با توجه به ظلم حاکمان و خفقان جامعه، در زندان بسر بردند، اما این امر  سبب نگردید که از کوشش‌های علمی و فرهنگی مانند تشکیل حوزه علمیه، تربیت شاگردان در زمینه های مختلف، انجام تالیفات، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان و تعیین نمایندگان و ارتباط با مردم دست بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت دوران امامت پیشوای یازدهم، گفت: مساله غیبت امام زمان(عج) و زمینه سازی پذیرش این امر برای مردم ، از جمله مسائل با اهمیت دوران امامت امام حسن عسکری(ع)، می باشد؛ ایشان پیشاپیش در موارد و مناسبتهای متعدد، غیبت فرزندشان را که جانشین پس از خودشان محسوب می شدند، خبر داده و مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده کردند.

وی ادامه داد:  یکی از مهم ترین رسالت های امام حسن عسکری (ع)، نهادینه کردن اصل امامت و ولایت بود که  با تلاش علما و بزرگان دین نسل به نسل به ما رسیده و در عصر حاضر نیز به  همت حضرت امام (ره) و برکت خون شهداء، ولایت فقیه عظیم ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما باید با همه توان از این میراث ارزشمند حراست کنیم .

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: نسل جوان امروز ما نیازمند الگوهایی همچون امام حسن عسکری(ع) است و تنها با مطالعه و شناخت عمیق در سبک زندگی این بزرگوار، این امکان دست یافتنی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری، امیدواریم با بصیرت ملت ایران و حضور حداکثری در  پای صندوقهای رای، جلوه دیگری از حماسه سیاسی کشور را به نمایش گذاشته و  پاسخ قاطعانه ای به یاوه گویی های مستکبران عالم بدهند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha