پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ امام عسکری(ع) با انجام اقداماتی حکیمانه، مسیر زمینه سازی و آماده کردن مردم برای پذیرش امر مهم غیبت امام دوازدهم حضرت مهدی(عج) را هموار کردند.

حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی  درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: امام عسکری(ع) آخرین امام حاضر در میان مردم عصر خود بودند که مبارزه طولانی با ظلم و کفر داشتند.

وی، سیاست و درایت آن امام بزرگوار را بسیار دقیق و موثر دانست و گفت: سیاست امام (ع)در حفظ شیعیان بسیار حساب شده بود و حاکمان جور نفوذ حضرت در سامرا را بر نتافتند و ایشان را به شهادت رساندند.

امام جمعه قاین با اشاره به این که پیشوای یازدهم در علم، زهد، عقل و خرد، شجاعت، سخاوت و ... سرآمد بودند، افزود: به طور کلي دوران عمر 29ساله امام حسن عسکري (ع) به سه دوره تقسيم مي گردد که دوره اول 13سال است که زندگي آن حضرت در مدينه گذشت و دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت و دوره سوم نزديک 6 سال امامت آن حضرت مي باشد.

وی افزود: امام عسکری(ع) با وجود همه فشارها، نظارت‌ها و مراقبت‌های بی‌وقفه حکومت عباسى، سلسله فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و علمی را در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضداسلامی انجام دادند که از آن جمله می توان به "کوشش‌های علمی در دفاع از اسلام و مقابله با فرقه ها و مکاتب انحرافی"، "ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف از طریق تعیین نمایندگان و اعزام پیک‌ها و ارسال پیامها"، "فعالیت های سرّی سیاسى"، "حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، ‌به‌ویژه یاران خاص خود"، "تقویت و توجیه سیاسی رجال و عناصر مهم شیعه در برابر مشکلات" و "استفاده گسترده از آگاهی غیبی برای جلب منکران امامت و دلگرمی شیعیان" اشاره کرد.

حجت الاسلام اصفهانی خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) با انجام اقداماتی حکیمانه، مسیر زمینه سازی و آماده کردن مردم برای پذیرش امر مهم غیبت امام دوازدهم حضرت مهدی(عج) را هموار کردند.

 وی با اشاره به لزوم الگوبرداری از سیره امام حسن عسکری(ع)، گفت: وظیفه هر طلبه و روحانی این است که در این دروان، در راستای زمینه سازی ظهور و ترویج فرهنگ مهدوی تلاش کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha