جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صلاح فره

حوزه/ مسلمان کنیایی که در زمان یورش گروهک تروریستی الشباب، خودش را سپر بلا کرده و مجروح شده بود، پس از عمل جراحی و به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» صلاح فراه، مسلمان کنیایی که در زمان یورش گروهک تروریستی الشباب، خودش را سپر بلا کرده و مجروح شده بود، پس از عمل جراحی و به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. صلاح فراه مسافر اتوبوسی بود که به همراه عده‌ای از مسیحیان به سمت مندرا در کنیا در حرکت بود که مورد یورش گروهک تروریستی الشباب قرار گرفت.

مهاجمان از مسلمانان و مسیحیان خواسته بودند که از همدیگر جدا شوند، اما مسافران مسلمان حاضر به جدایی از همسفران مسیحی خود نشده بودند و در این کشمکش‌ها این جوان کنیایی مسلمان که خودش را سپر مسیحیان کرده بود، هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به مدت یک ماه در بیمارستانی در نایروبی، پایتخت این کشور بستری بود تا اینکه در اثر جراحت گلوله جان خود را از دست داد.

فراه پیش از این به خبرنگاران گفته بود: آن‌ها به ما گفتند که اگر مسیحیان را تحویل دهیم در امان هستیم. اما ما حاضر به این کار نشدیم و به آن‌ها گفتیم یا همه ما را بکشید یا همه ما را رها کنید.

او در ادامه گفته بود: ما با هم برادر هستیم و باید با صلح در کنار هم زندگی کنیم.

صالح فراه به مسلمانان و مسیحیان وصیت کرده که پشتیبان همدیگر باشند. برادر او رشید نیز گفته بود که امیدوار است مرگ برادرش همدلی و نزدیکی دینی به ارمغان آورده و به مردم کنیا کمک کند تا با صلح در کنار هم زندگی کنند.

بازرس کل پلیس کنیا جوزف بوینت نیز در مراسم تشیع آقای فراه،  او را یک قهرمان واقعی نامید.

خاطر نشان می شود گروهک تروریستی الشباب، نقشی شبیه به داعش در عراق و بوکوحرام در نیجریه را در کشور کنیا انجام می دهد و تاکنون اقدامات تروریستی گوناگونی در این کشور انجام داده که این اقدامات هیچ شباهتی به اسلام و خوی مسلمانی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha