جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تهذیب نفس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دهلران گفت: باید به تهذیب بیشتر بهاء داده شود و تحت الشعاع برنامه های آموزشی و پژوهشی قرار نگیرد.

حجت الاسلام حمید نادری، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به تهذیب در مدارس علمیه، گفت: بدون شک مدیران مدارس نقش اساسی در پیشبرد برنامه های تهذیبی طلاب دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دهلران، برنامه ریزی دقیق و عدم موازی کاری در اجرای برنامه های تهذیبی را از ضرورت ها خواند و افزود: برنامه ریزی تهذیبی و اخلاقی جامع در آغاز سال تحصیلی، اجرای منظم برنامه ها، عدم تداخل برنامه های تهذیبی و آموزشی و ... می تواند در تقویت بنیه اخلاقی طلاب بسیار موثر باشد.

وی، به نقش اساتید در تربیت اخلاقی طلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: اساتید باید نسبت به اخلاق و تهذیب طلاب، دغدغه مند باشند و با دانش افزایی به رشد اخلاقی حوزه ها کمک کنند.

حجت الاسلام نادی به مشکلات پیش روی تهذیب اشاره کرد و گفت: کمبود اساتید مجرب اخلاق در استان ها و شهرستان ها، کمبود کتب منبع اخلاقی و تفسیری، ناکافی بودن اردوهای تهذیبی و... از نیازهای حداقلی عرصه تهذیب می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان دهلران با تشریح برنامه های تهذیبی این مدرسه از جمله برگزاری سلسله جلسات اخلاقی، ابراز داشت: باید به تهذیب بیشتر از بهاء داده شود و تحت الشعاع برنامه های آموزشی و پژوهشی قرار نگیرد.

وی در پایان خواستار امکان جذب معاون تهذیب در مدارس علمیه کمتر از 60  طلبه شد و تصریح کرد: باید مسئله مهم تهذیب در اولویت برنامه های قرار گیرد.

انتهای پیام

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha