شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نوری، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی

حوزه/ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد کرد: اگر روحانیت در حاشیه قرار گیرد و در صحنه نباشد، جامعه به دوران حضور روشنفکران منحرف باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام نوری، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی در جمع طلاب اسفراینی مقیم مشهد، با اذعان بر اینکه اگر روحانیت در حاشیه قرار گیرد و در صحنه نباشد، جامعه به دوران حضور روشنفکران منحرف باز می گردد، گفت: نظامی که مردم به خاطر انگیزه دینی به صحنه آمده و برایش جان داده و آن حفظ کرده اند، نباید استحاله شود.

وی که در این نشست ویژه به بررسی نقش روحانیت در انتخابات و حضور حداکثری پرداخت، با اشاره به اینکه وجود رهبری با ویژگی بصیرت و همراهی و اتحاد مردم در راس نظام اسلامی، موجب پیروزی انقلاب شده است، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با سه عنصر رهبری، همدلی و دین به وجود آمد که در این میان روحانیت، انگیزه دین را در بین ملت تقویت کردند که به ایجاد قدرت، شجاعت و حضور در صحنه مردم منجر شد.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امروز دنیا در دست سیاستمداران لیبرال است و ساختارهای حقوقی جهان را بر همان اساس می نویسند، اظهار داشت: به طور مثال معیار حقوق بشر با همین ساختار طراحی شده و به همین علت نظام اسلامی را در برخی موارد مانند حقوق زنان از نگاه لیبرلیسم، ضدبشر می دانند.

امام جمعه موقت بجنورد یکی دیگر از قانون های لیبرالی را داشتن حق «وتو» برای چند کشور محدود دانست و با بیان اینکه کسی نمی تواند علیه این کشورها قطعنامه ای تصویب کند، اظهار داشت: تاثیر نداشتن کشورهای اسلامی در امور جهانی به علت فاصله گرفتن آنان از مسائل سیاسی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتحابات خراسان شمالی با تاکید بر اینکه همه دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی در ایران هستند، اظهار داشت: وجود امنیت به علت حضور مقام معظم رهبری و ولایت فقیه در این کشور است و به طور مثال تنها کسی که فتنه سال 88 را کنترل و از بین برد، رهبری و ولایت بود.

وی با بیان اینکه کوتاه نیامدن از دین و ولایت از معیارهای وحدت می باشد، گفت: قانون نیز معیار دیگری است که باید مورد قبول باشد و این امر در سال 88 به بهانه تقلب روبرو شد اما نتوانستند به آن خدشه ای وارد کنند.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به تعداد زیاد ثبت نام ها برای این دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: با توجه به لزوم بررسی احراز و یا عدم احراز صلاحیت از سوی نهادهای مربوطه، به نظر می رسد که باید ساز و کار جدیدی برای دوره های آینده ایجاد شود.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه اصول گرا یا اصلاح طلب بودن، ملاک بررسی ها نبوده است، تصریح کرد: حتی یک نفر به علت گرایشی که داشته، احراز یا عدم احراز نشده، ولی کسانی که در فتنه حضور داشتند و بعد از خطبه های مقام معظم رهبری در آن زمان، حاضر به پذیرش و جمع شدن فتنه نشده بودند، در هیئت های نظارت رد شده اند.

وی از طلاب و روحانیان خواست تا با توجه به وظیفه ای که درباره انتخابات بر دوش آنهاست، نسبت به موضوع تایید یا احراز صلاحیت ها، روشنگری و تبیین کنند.

گفتنی است، در حال حاضر حدود 150 طلبه و روحانی اسفراینی در مشهد مقیم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیزاده IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    باسلام و احترام یکی از کارکرد های رسانه بویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت از سازمانهای مردم نهاد است .در خبری که منتشر کرده اید اشاره ای به برگزارکننده این نشست ( مجمع طلاب اسفراینی) نکرده اید .ما در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم برمی داریم و برا رضای خدا فعالیت میکنیم اما برای رسیدن به اهداف قطعا نیازمند کمک شما عزیزان هستیم.