سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام مهدی ارفع خمعاون فرهنگی و تبلیغی حوزه راسان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تقدیر از واقفان را از برنامه های حوزه خراسان اعلام کرد.

حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موقوفات برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی استفاده شود، اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه خراسان به طور قطع نسبت به تبلیغ موضوع وقف و ترویج فرهنگ آن و نیز تقدیر از واقفان و خیران برنامه خواهد داشت.

وی از جایگاه مهم وقف در حوزه های علمیه گفت و با بیان این که این مسئله در واقع به عنوان پشتیبان مسائل فرهنگی مطرح است،  افزود: گاهی وقت ها محل و مکان برای کار فرهنگی وقف می شود و بعضی زمان ها، وقف به عنوان پشتیبان مسائل فرهنگی و دینی قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، وقف به عنوان صدقه جاریه علاوه بر رونق فرهنگی در جامعه، به عنوان باقیات الصالحات فرد واقف بوده و از معنویاتی که به واسطه آن ایجاد می شود، در پاداش آن شریک خواهند بود.

گفتنی است، علاوه بر شناسايي 253 موقوفه در خراسان رضوي، 36 مورد در خراسان جنوبي و 20 موقوفه در خراساني شمالي در سال های اخیر در حوزه علمیه خراسان، وقف های جدیدی نیز برای این حوزه از سوی واقفان نیک اندیش ایجاد شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha