جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب "راهنمای سخن گفتن از تروریست ها برای کودکان و نوجوانان"

حوزه/ وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش اندونزی، کتاب راهنما در باره تروریست ها برای کودکان و دانش آموزان و والدین، معلمین مدارس را منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از سایت رسمی وزارت فرهنگ و آموزش و پروش اندونزی (kemendikbud.go.id) پس از حادثه بمب گذاری در جاکارتا، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش اندونزی، کتاب راهنما در باره تروریست ها برای کودکان و دانش آموزان و والدین، معلمین مدارس را منتشر کرد.

”انیس باسوادان” وزیر فرهنگ و آموزش و پرورش اندونزی از همگی درخواست کرد که در توزیع این کتابچه برای والدین و معلمین کمک کنند. او اظهار داشت: والدین و معلمین باید در درک و واکنش نشان دادن صحیح نسبت به این واقعه، فرزندانشان را یاری کنند.

این کتابچه از دو بخش تشکیل شده که یک بخش آن راهنما برای معلمین مدرسه و بخش دیگر برای والدین است.

چند توصیه به معلمان

در این کتابچه انتظار می رود که معلمین به این موارد عمل کنند:

1.       وقت کافی برای صحبت کردن و شرح دادن در باره جنایت تروریستی با دانش آموزان بگذارید. چون معمولا آنها معلمین را به عنوان منبع اطلاعات صحیح در خصوص وقایع در حال رخ دادن، می دانند.

2.       به طور مختصر آنچه که اتفاق افتاده را بنا به اخبار و حقایق تأیید شده، تعریف کنید. جایی برای شایعه سازی و حدس و گمان خالی نگذارید.

3.       مهلت بدهید تا دانش آموزان احساسات خود را در خصوص آنچه که اتفاق افتاده، ابراز کنند. به طور واضح تأسف و ناراحتی و همبستگی مان برای قربانیان و خانواده آنها را ابراز کنیم.

4.       عصبانیت و نارحتی مان را به درستی به طرف درک صحیح، یعنی جنایت کاران و بمب گذاران، ابراز کنیم، نه به گروهی خاص که آن هم بنا بر حدس و گمان باشد.

5.       به فعالیت و زندگی عادی خود بازگردید. عملیات تروریستی زمانی موفق می شود که بر زندگی روز مره و زندگی ملی ما تأثیر گذاشته باشد.

6.       دانش آموزان را به افکار مثبت دعوت کنید. آنها را یاد آوری کنید که کشور مان حادثه ها و وقایع گوناگون را با صبر، تعاون و روحیه وحدت و همدلی سرلوحه خود قرار داده است.

7.       با آنها بیشتر در خصوص شجاعت و سخت کوشی پلیس، نیرو های امنیتی، نیرو های پزشکی که در هنگام حادثه ها از مردم حمایت و محافظت می کنند، از آنها حرف بزنید تا از جنایت جنایتکاران شرور.

توصیه های کتاب به پدر و مادرها

و مواردی که به والدین در این کتاب توصیه شده است به شرح ذیل می باشد:

1.       از درک و فهم آنها در خصوص آنچه که رخ داده بپرسید. به طور مختصر آنچه که اتفاق افتاده را بنا به اخبار و حقایق تأیید شده، تعریف کنید. جایی برای شایعه سازی و حدس و گمان خالی نگذارید.

2.       فرزندان را از پخش صحنه های خشن و ترسناک در تلویزیون و رسانه های اجتماعی دور نگهدارید. مخصوصا برای کودکان زیر 12 سال.

3.       امکان ترس و احساسات بیش از حد فرزندان را شناسایی کنید. باید بدانید که شخصیت هر فرزند ویژگی های خاص خود را دارد و به آنها شرح و اطمینان دهید که عملیات تروریستی خیلی کم اتفاق می افتد اما در عین حال باید مراقب بود.

4.       کمک کنید تا فرزندانتان احساسات خود را ابراز کنند. ببینید که آیا هدف این احساسات به سمت صحیح یعنی بمب گذار است؟ از ابراز عصبانیت به گروه خاص که هنوز مشخص نیست پرهیز کنید.

5.       به فعالیت خانوادگی عادی خود مثل همیشه بپردازید تا احساس امنیت و آرامش به آنها بدهد. ارتباط مداوم و با هم بودن برای حمایت از فرزندان بسیار مهم است.

6.       با آنها بیشتر در خصوص شجاعت و سخت کوشی پلیس، نیرو های امنیتی، نیرو های پزشکی که در هنگام حادثه ها از مردم حمایت و محافظت می کنند، بیشتر حرف بزنید تا جنایت جنایتکاران.

امید است این کتابچه به عنوان نمونه ای موثر برای راهنمایی والدین و معلمین در همراهی فرزندان خود در هنگام اتفاقات دیگر که ممکن است تأثیر منفی بر روح و روان فرزندان مان داشته باشد، قرار بگیرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha