پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 369663
۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
پرچم ایران

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «هکذا رأیت ایران» (ایران را اینگونه دیدم) نوشته جمعی از نویسندگان مصری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این مراسم که شب گذشته در مؤسسه گفت و گوی دینی وحدت برگزار شد، حجت الاسلام غریب رضا، مسئول این مؤسسه درباره این کتاب گفت: کتاب  «هکذا رأیت ایران» بررسی واقعیت ها و حقایق زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ایران به قلم جمعی از نویسندگان مصری است.

وی درباره انتشار این کتاب گفت: یک پدیده شوم در رسانه های رسمی و حکومتی کشورهای عربی وجود دارد که به دنبال ایجاد دشمنی با ایران اسلامی و ایران هراسی هستند. این پدیده ازجمله در کشور مصر خیلی شدید است و رسانه ها با جهت گیری هایی که از سوی برخی کشورهای غربی و عربی از جمله عربستان سعودی ایران اسلامی را آماج حملات خود قرار دادند.

مسئول مؤسسه گفت و گوی دینی وحدت با بیان این که از ابتدای انقلاب تا امروز، این آتش باری رسانه ای علیه ایران اسلامی وجود دارد و با این تلاش همه جانبه، ذهنیت های دروغین در اذهان مسلمانان ایجاد کرده اند، گفت: برای کنار زدن این ابرهای تاریک و اتهاماتی که وجود دارد، راهکارهای زیادی وجود داردکه از جمله آنها، تقویت رسانه ها با زبان عربی از ایران اسلامی است که باید به ذهنیت و شبهات آنها پاسخ عینی و مستند بدهد.

وی افزود: مهم ترین راهکار دراین عرصه، اینگونه است که خود آنها بیایند در ایران و از نزدیک حقایق را ببینند؛ درست است که دیدن رسانه ای تأثیر دارد، ولی دیدن چهره به چهره و آشنا شدن با حقایق از نزدیک تأثیر بسیاری دارید.

حجت الاسلام غریب رضا در ادامه خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه بیداری اسلامی، سیاست ایران این بود که دروازه این کشور بر روی اندیشمندان، اساتید، روزنامه نگاران، هنرمندان و دیگر اقشار اجتماعی کشورهای عربی باز شود.

وی با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف در ایران گفت: برخی با توجه به خفقان و نگرش نادرستی که در کشورهایشان علیه ایران اسلامی وجود دارد و خطراتی آنها و خانواده شان را تهدید می کند، آنچه دیده بودند، کتمان کردند، ولی برخی دیگر شجاعت به خرج داده و آنچه دیده بودند را عنوان کردند.

مسئول مؤسسه گفت و گوی دینی وحدت مطالب این کتاب را نوشته های خود آنها برشمرد که به صورت مقالات، خاطرات، اخبار و گزارشات خبری، مصاحبه ها و مطالب دیگر آنها جمع آوری و دسته بندی شد.

وی مخاطب اول این کتاب را خود مصری ها عنوان کرد تا از زبان اندیشمندان کشور خود، نسبت به ایران آشنا می شوند و گفت: امروز سالگرد انقلاب مصر است و  ثواب این کتاب نیز به روح شهدای انقلاب مردم مصر اهدا شده است.

حجت الاسلام غریب رضا در پایان افزود: این کتاب به صورت الکترونیکی در فضای مجازی منتشر شده و چند نسخه نیز به صورت مکتوب چاپ شده است . البته در آینده ای نزدیک این کتاب به صورت مکتوب و در تیراژ بالا نیز منتشر خواهد شد.

313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha