جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه/ دارالافتاء مصر با صدور بیانیه ای در مورد خطر عملیات تروریستی و انتحاری گروه های خشونت گرا و تکفیری جهان هشدار داد و گفت: این گروه ها از بی اطلاعی دینی مردم شهرها و روستاها برای نشر افکار افراطی خود سوء استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دارالافتاء مصر با صدور بیانیه ای در مورد خطر عملیات تروریستی و انتحاری گروه های خشونت گرا و تکفیری جهان هشدار داد و گفت: این گروه ها مردم بی گناه و بی دفاع را هدف قرار می دهند و امنیت شهرها را بر هم می زنند.

این بیانیه پس از آن صادر می شود که در حملات تروریستی اخیر چهار نفر از تروریست های بوکوحرام که با داعش بیعت کرده بودند 32 نفر از شهروندان کامرون کشته و 86 نفر دیگر مجروح شدند.

دارالافتاء افزود: گروه بوکوحرام همواره از عناصر تروریستی برای اجرای عملیات های خود استفاده می کنند و شیوه آنها است که برای اجرای اهداف خود از عملیات انتحاری استفاده می کنند و حتی گاه از زنان بی سرپرست نیز برای اجرای عملیات استفاده می کنند.

در این بیانیه آمده: بوکوحرام از بی اطلاعی دینی بسیاری از روستانشینان و شهرنشینان آفریقا برای نشر افکار افراطی سوء استفاده می کند که این پدیده نیز موجب افزایش نیروی انسانی تروریست ها می شود، چون مردم ساده گمان می کنند کاری که بوکوحرام انجام می دهد جهاد مشروع است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha