شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدی محمدی فر - کرمانشاه

حوزه/ حضور روحانیون در مناطق دور افتاده منحصرأ در مناسبت ها و ایام خاص انجام می گیرد و پس از ترک منطقه، عملأ ارتباط مردم و روحانیت قطع و این مسئله زمینه ساز تبلیغ و ترویج فرهنگ غرب در آن مناطق خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی رابطین فرهنگی خبر داد و با اشاره به نیاز دانشگاه ها، مدارس آموزش و پرورش، روستاها و مناطق دور افتاده به روحانی، گفت: تهمیدات لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: حضور روحانیون در بعضی از مناطق دور افتاده منحصرأ در مناسبت ها و ایام خاص انجام می گیرد و پس از ترک منطقه، عملأ ارتباط مردم و روحانیت قطع شده و این مسئله زمینه ساز تبلیغ و ترویج فرهنگ غرب در آن مناطق خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی فر ادامه داد: اعزام طلاب و مبلغان در ایام شب های جمعه به مناطق مختلف باز هم گره گشای این موضوع نیست، لذا با برگزاری جلسات مختلف تصمیماتی در راستای تربیت رابطین فرهنگی در امر تبیین دین اسلام اتخاذ گردید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: روستاها و مناطقی که فاقد روحانی و مبلغ هستند، با همکاری مدارس علمیه شهرستان ها، یک نفر به عنوان رابط فرهنگی انتخاب شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی، به ترویج مسائل و احکام دین در آن مناطق می پردازد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی رابطین فرهنگی، ابراز داشت: دوره آموزشی با مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه و با حضور 130رابط فرهنگی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) طاقبستان کرمانشاه برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی فر خاطرنشان کرد: آموزش مسائل اخلاقی و اعتقادی، احکام تجوید، روانشناختی تبلیغ و ... از جمله های برنامه هایی است که طی برگزاری کارگاه، به رابطین فرهنگی آموزش داده می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه به وظایف معاونان تبلیغ مدارس علمیه شهرستان ها اشاره و ابراز کرد: پس از پایان کارگاه آموزشی رابطین فرهنگی، معاونان تبلیغ مدارس علمیه شهرستان ها با برگزاری جلساتی ماهیانه، بر عملکرد آن ها نظارت داشته و مشکلات آنان را نیز مرتفع خواهند کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha