جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ نشست هیات امنای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با حضور اعضای ستاد و مدیر و معاونین شبکه قرآن و معارف رسانه ملی در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست هیات امنای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با حضور حجج الاسلام و المسلمین کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت ، اسدی قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی ، دانشی  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سالار معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، ابراهیمی و امامی  مسجد مقدس جمکران ، روستا آزاد  معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات) جعفری  بنیاد مهدی موعود ، و نماینده ای جامعه المصطفی العالمیه حضور داشتند.

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به همراه دکتر ایزدی قائم مقام این شبکه به عنوان میهمانان ویژه ستاد هماهنگی بودند.

در ابتدای این نشست، دستور جلسه توسط حجت الاسلام و المسلمین کلباسی که بررسی مسائل و فعالیت های رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به زیرساخت های صوتی و تصویری مستقر در مسجد مقدس جمکران گفت: بحمدلله حرکت های خوبی انجام شده جهت بهبود وضعیت سرویس دهی به شبکه های تلوزیونی ولی هنوز با نقطه استاندار و مطلوب فاصله داریم و امید است این مهم با حمایت رسانه ملی مرتفع گردد.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران با پشتوانه مراکز تخصصی مهدوی در استان از پتانسیل بسیار بالایی جهت تولید محتوای شبکه های مختلف رسانه ملی برخوردار است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امروز مراکز و موسسات مهدوی با محوریت مسجد مقدس جمکران آمادگی لازم را برای همکاری با رسانه ملی را دارند و این رسانه ملی است که باید ظرفیت های خود را برای ارائه بستری مناسب و شایسته جهت ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه و بیرون از مرزهای ایران اسلامی اعلام کند.

در ادامه حجت الاسلام اسدی، در تشریح فعالیت‌های دبیرخانه ستاد گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی آمایشی از موسسات و فعالان داشته باشد تا با شناسایی، جذب و هماهنگی مجموعه‌هایی که در ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت تلاش می کنند در صدد اصلاح و پالایش این فضا برآید.

وی افزود: هدف کلی از تاسیس این ستاد، ایجاد همگرایی، هم افزایی، تبیین مواضع و ارتقای فعالان در عرصه‌های مهدویت است.

حجت الاسلام اسدی بیان کرد: شناسایی و جذب موسسات و فعالان عرصه مهدویت، آشنایی فعالان با موسسات مرتبط با توجه به حیطه فعالیتشان، آشنایی موسسات با یکدیگر، آشنایی فعالان با ستاد هماهنگی فعالیت مهدوی، شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالان و خلاهای فعالیتی و نحوه برخورد با آسیب ها و شبهاتی که مطرح می شود.

قائم مقام دبیرخانه ستاد گفت: از جمله برنامه هایی که در این عرصه انجام شده است، فعالیت شورای معین است که تاکنون چندین جلسه برگزار شده است و تاکنون در بحث تبلغ موفق به اعزام 54 مبلغ نخبه بین المللی بوده است.

در ادامه این جلسه بررسی طرح « نسیم حیات » که از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است با مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما مطرح و در نشست اعضای هیات امنای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین آخرین نسخه اساسنامه ستاد برای ارائه و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست نهایی شد.

لازم به ذکر است، با توضیحات مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون طرح نسیم حیات، کلیات اجرای طرح توسط اعضای ستاد به تصویب رسید و مقرر شد کمیته های متشکل از ستاد و رسانه ملی به منظور نظارت و برنامه ریزی دقیق معرفی و با یکدیگر تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha