پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام امیر حسین مستاجران - حوزه اصفهان

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه استان اصفهان با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی طلاب، از اکران فیلم های امسال جشنواره مردمی عمار در ۳۸ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام امیر حسین مستاجران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تشریح اهم برنامه های فرهنگی به مناسبت ایام دهه فجر در مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: اکران فیلم های متناسب با دهه فجر و جشنواره مردمی عمار در مدارس علمیه سطح استان از برنامه های واحد فرهنگی است.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه استان اصفهان افزود: با توجه به ضرورت بحث پیرامون مسائل سیاسی روز به ویژه موضوع نفوذ و انتخابات، در مدارس علمیه، در دهه فجر از اساتید مطرح کشوری به منظور پردازش مباحث و همچنین ارائه تحلیل های سیاسی به طلاب و بصیرت افزایی آنان، دعوت خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه های جنگ نرم، سواد رسانه و مبانی نظری انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های بخش فرهنگی حوزه علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین خطر جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است، لذا این کارگاه ها به منظور افزایش سطح آگاهی های طلاب در مسائل جنگ نرم و ارائه تئوری مقابله با شبهات انقلاب اسلامی، برگزار می شود.

حجت الاسلام مستأجران تاکید کرد: بحث جنگ نرم و ارائه شیوه های آموزشی مقابله با آن تا کنون در 19 مدرسه به مرحله اجرا درآمده است همچنین سال گذشته اکران فیلم های جشنواره عمار نیز در تمامی 38 مدرسه علمیه اصفهان اجرا شد و امسال نیز همانند سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان در ادامه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه دهه فجر، مسابقه کتابخوانی( شرح ماجرا) و جشن انقلاب در مناطق مختلف استان با حضور خانواده های طلاب، از فعالیت های واحد تهذیب خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برای آشنایی بیشتر طلاب و خانواده آنها، با همکاری خانه انقلاب اسلامی، اردوی سیاسی یک روزه به حرم امام(ره)، موزه عبرت و کاخ نیاوران خواهیم داشت و همچنین برگزاری اردوی راهیان نور سه روزه به مناطق جنگی و عملیاتی کشور نیز در دستور کار واحد فرهنگی قرار دارد.

به گفته وی، فعالیت های رقابتی از جمله برپایی مسابقات خطاطی در رشته های نستعلیق، ثلث، شکسته، نسخ در بین طلاب استان و برگزاری مسابقات قرآن در رشته های قرائت، اذان و... نیز از دیگر برنامه های فرهنگی است. 313/38

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha