پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: اسلام نظرات دیگران را مصادره و خاموش نمی کند، بلکه با مناظره و مناقشه به آنها پاسخ مناسب می دهد و پاسخ فکر را باید با فکر داد نه با زندان و بازداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر در سخنان خود در برنامه "السادة محترمون" در شبکه ماهواره ای "اون تی وی" گفت: مناظرات علمی بزرگان علمی دین در صدر اسلام به ما نشان می دهد که آنها در صدد حذف طرف مقابل خود نبوده اند و من در این زمینه به دکتر عبدالحی عزب رئیس سابق دانشگاه الازهر پیشنهاد داده بودم که مؤسسه ای تخصصی برای مقابله با الحاد و شبهات اعتقادی تاسیس شود، چون نه الازهر و نه اوقاف و نه دارالافتاء مرکزی برای درمان الحاد ندارند و در مصر نیز مؤسسه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اسلام نظرات دیگران را مصادره و خاموش نمی کند، بلکه با مناظره و مناقشه به آنها پاسخ مناسب می دهد و پاسخ فکر را باید با فکر داد نه با زندان و بازداشت.

کریمه در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: فرقه های اسلامی هنوز در مورد کسانی که شایسته بهشت هستند به توافق نرسیده اند اما وهابی ها معتقدند همه به جز خودشان به جهنم می روند در حالی که پاداش و جزا در آخرت در اختیار خداوند است و کلیدهای بهشت و جهنم به دست کسی نیست و نمی توان با این اطمینان درباره جهان غیب و آخرت سخن گفت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha