پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد خان شیرانی رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان

حوزه / رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان گفت: برخی قوانین موجود در پاکستان، به دلیل آنکه از جامعیت لازم برخوردار نبوده و منجر به نزاع های مذهبی شده استف نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، محمد خان شیرانی، عالم برجسته پاکستانی و رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور به خبرنگاران گفت که قصد دارد در خصوص قوانینی که گاه مورد سوء استفاده جریانات این کشور و کشت و کشتارهای متعدد می شود، بازنگری کند؛ یکی از این قوانین، قانون توهین به مقدسات دینی است.

 منتقدان می‌گویند که این قانون، به صورت جامع به این موضوع نپرداخته ولذا در مناطق روستایی، دشمنان قبیله‌ای از این قوانین سوءاستفاده کرده و آن را برای حل و فصل انتقام‌های شخصی به کار می‌برند.

در این میان ارائه شواهد در دادگاه به خودی خود تخلف محسوب شده و به همین دلیل قضات نیز مایل به شرکت در دادگاه‌ نیستند. در نهایت نیز کسانی که تبرئه می‌شوند بدون محاکمه عادلانه و به دست مردم محلی و بومی کشته می‌شوند.

محمدخان شیرانی رئیس ارگانی که سازگاری قوانین دولتی با اسلام را تعیین می‌کند اعلام کرده: قصد دارد این مبحث را مورد بازنگری قرار دهد.

شیرانی توضیح زیادی درباره کیفیت این قانون در شرایط فعلی ارائه ندارد و در عین حال گفت: دولت وظیفه دارد که قانون مربوط به توهین به مقدسات را به شورای ایدئولوژی اسلامی ارائه دهد، چرا که اختلافات نظر زیادی در بین علما در این مورد هست. به این ترتیب شورا می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا قوانین باید به همین شکل باقی مانده یا تغییر کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha