چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 370034
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کتاب ارتداد

حوزه/ کتاب «ارتداد» تحلیل حکم ارتداد و نقد و بررسی شبهات به قلم سید محمد شفیعی مازندرانی به علاقه مندان کتاب معرفی می گردد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» این کتاب که از سوی پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) منتشر شده، در یک مقدمه، سه بخش و یک خاتمه می باشد و هر بخش نیز دارای چند فصل است.

بخش نخست «کلیات بحث» نام گرفته و به مفهوم شناسی مبحث در خصوص؛ واژه های اساسی: حکم، فقه، امامیه، ارتداد در لغت و اصطلاح {تبیین چیستی ارتداد} می پردازد.

«مسایل اساسی ارتداد» عنوان بخش دوم نام گرفته و در سه فصل شامل: «انواع ارتداد در فقه امامیه»، «اسباب و عوامل حصول ارتداد در فقه امامیه» و «آثار و عواقب مهم حصول ارتداد در فقه امامیه» می باشد.

بخش سوم نیز با عنوان «برخی از مباحث مهم باب ارتداد» است که در دو فصل با نام: «استتابۀ» و «مجازات زن مرتد» به بررسی می پردازد.

در قسمتی از کتاب آمده است: دیدگاه شیعۀ امامیه در باب ارتداد می کوشد تا تخفیف بیشتری برای مرتد از حیث حد و مجازات لازم و کیفر انحراف عقیدتی منظور بدارد؛ زیرا در حالی که در فقه سایر فرقه های اسلام با تمسک به حدیث منسوب به پیامبر اکرم (ص) «من بدل دینه فاقتلوه»، همۀ اصناف انسان را با یک چشم می نگرند، فقه امامیه، زنان را از این قانون از حیث قتل مستثنی دانست. همچنین فقه امامیه بسیاری از مرتدهای مرد را به عنوان مرتد ملّی مشمول تخفیف های خاصی می داند...

کتاب «ارتداد» تحلیل حکم ارتداد و نقد و بررسی شبهات به قلم سید محمد شفیعی مازندرانی از سوی پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) در 281 صفحه انتشار یافته است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، چهرراه شهداء، انتشارات زائر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha