پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پویا امینی - بازیگر سینما

حوزه/ متاسفانه ورود بدون ضابطه به دنیای بازیگری به شدت جامعه ما را آزار می دهد و این امر امنیت فرهنگی ایران اسلامی را به خطر می اندازد.

 

پویا امینی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: بازیگران عرصه هنر و سینما باید آینه تمام نمای فرهنگ و اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی را به نمایش بگذارند.

وی گفت: هنرمندان بیش از دیگر اقشار جامعه در معرض دید هستند و رفتارشان به شدت از سوی مردم مورد ارزیابی قرار می گیرد، برای همین باید در سینما سالم ترین تیم جذب و گزینش وجود داشته باشد

* ورود بدون ضابطه ممنوع

بازیگر سریال «خط قرمز» ادامه داد: متاسفانه ورود بدون ضابطه به دنیای بازیگری به شدت جامعه ما را آزار می دهد و این امر امنیت فرهنگی ایران اسلامی را به خطر می اندازد.

امینی یادآور شد: با اینکه هنرمندان بسیار محترم و ارزشمندی هم اکنون در عرصه سینما فعال هستند اما عده ای تنها راه دستیابی به شهرت را ورود به این عرصه می دانند و جا دارد سیاست گذاران این عرصه نگاه تیز بینانه تری داشته باشند.

* خود را در شبکه های اجتماعی به سخره نگیریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رواج شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بازیگری که هنر و فرهنگ ملت متمدن ایران را نمایندگی می کند، باید دقت داشته باشد همان گونه که با رعایت خطوط قرمز جلوی دوربین می رود در صفحات اجتماعی نیز شخصیت خود را متین و سنگین ارایه نماید، چون اگر خلاف این امر رخ دهد، مردم نسبت به هنرمندان بدبین شده و قضاوت خوبی در مورد آنها نخواهد داشت چون وقتی یک بازیگر را با ظاهری عجیب در شبکه های اجتماعی می بینند، هنگام نقش بازی کردن کار او کاملا تصنعی خواهد بود و تاثیرگذاری سریال و فیلم هم زیر سئوال می رود و مردم تصور می کنند همه هنرمندان افرادی بی بند و بار هستند.

* آبروریزی نکنیم

امینی یادآور شد: حال که بحث از شبکه های اجتماعی شد از مردم عزیز کشورم خواهش دارم. اگر عکس یا مطلبی درباره بازیگران یا دیگر افراد مشهور در شبکه های اجتماعی دیدند آن را منتشر نکنند تا آبروی افراد در خطر نیفتد. این خواسته شرع و آیین و دین ماست، زیرا در بسیاری از مواقع این تصاویر کاملا شخصی هستند که به دلیل برخی رفتارهای مغرضانه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

بازیگر سریال «خوش رکاب» تاکید کرد: انتشار تصاویر شخصی در شبکه های اجتماعی باعث شکسته شدن قبح گناه می شود و اساتید اخلاق بارها در توصیه های خود به آن تاکید کرده اند، باید سعی کنیم پوشاننده گناهان دیگران باشیم، زیرا یکی از القاب خداوند متعال «ستار العیوب» است.

* رسانه ها فرهنگ سازی کنند

وی افزود: از مسئولان فرهنگی کشور، رسانه به ویژه صدا و سیما تقاضا دارم برای استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی، فرهنگ سازی شود، زیرا امروزه فضای مجازی به یک نیاز تبدیل شده و نادیده گرفتن این شبکه ها اشتباه محض است، پس بیاییم با راهکارهای صحیح به مردم بیاموزیم که از فن آوری چگونه استفاده صحیح کنیم. حتی می توان از قدرت این شبکه ها استفاده کرد و توصیه های اسلامی و اخلاقی را به جوانان آموزش داد.

امینی در پاسخی به سوالی دیگر که چه برخوردی باید با کسانی که رفتار غیر اخلاقی از خود در عالم هنر نشان می دهند، داشت؟ گفت: مسلما باید با رفتارهایی که از دیدگاه جامعه و دین ناپسند است برخورد داشت، درصورتیکه قادریم با ارشاد و هدایت زمینه ای فراهم آوریم تا آن فرد به خطایش پی برده و اصلاح شود ایده آل است، اما چنانچه شخص خطاکار باز هم به رفتار ناپسند خود ادامه داد، طبیعی است قانون و شرع مقدس اسلام برخوردهای قهرآمیز نیز دارند.

* نقش خانواده در موفقیت هنرمندان

امینی در پایان به جایگاه خانواده در موفقیت هنرمندان اشاره کرد و گفت: اگر به زندگی هنرمندان موفق دنیا دقت کرده باشید، متوجه می شوید عموم کسانی که توانستند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند، خانواده های خوبی داشته اند، چون قدم اول هر انسانی ابتدا از خانواده شروع می شود. بنده 15 سال است ازدواج کرده ام و هر آنچه به دست آورده ام را وامدار همسر و فرزندم می دانم، چون تعهد به آنها سبب شد دعای آنها پشت سرم باشد و بتوانم در کارم موفقیت لازم را کسب کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha