پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشاوره

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمان با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه این استان گفت: دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» هم با شرکت ۳۰ نفر از اساتید استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام احمد مومنی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»با اعلام این مطلب  اظهارداشت: مشاوره یکی از ضرورت های اصلی دنیای امروز مخصوصا در  بین طلاب و خانواده های حوزوی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان، با اشاره به تاکید آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت مشاوره افزود: وجود مراکز مشاوره با حضور افراد مشاور حوزوی از جمله نیازهای امروز طلاب و حوزه ها است تا در این مراکز بتوان در راستای رفع مشکلات حوزویان ، راهنمایی های مطابق دستورات اسلامی ارائه گردد.

حجت الاسلام مومنی بیان داشت: در همین راستا مرکز مشاوره حوزه علمیه کرمان،  با حضور مسئولین حوزوی کشوری و استانی راه اندازی و کار خود را در زمینه ارائه خدمات به طلاب آغاز کرد.

وی ادامه داد:  طبق برنامه ریزی های انجام شده ،در حال حاضر این مرکز  در زمینه مشاوره تحصیلی و خانواده به طلاب و خانواده های آنان ،  ارائه خدمات می نماید.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان  کرمان با یادآوری اینکه این مرکز در حال حاضر در محل حوزه استان مستقر و کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد:  با توجه به اینکه این مرکز  در آغاز راه است، فعلا یک روز در هفته فعال بوده و به مرور زمان کار آن دائمی خواهد شد.

وی، از آموزش 30 استاد مشاوره بومی برای این امر خبرداد و بیان داشت: هم اکنون دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی»  در حال برگزاری بوده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد زمینه سازی های لازم  حضور مشاوران در مدارس را افزایش دهیم  .

حجت الاسلام مومنی، خاطرنشان کرد: هم چنین برای ارائه خدمات تخصصی تر از دیگر ظرفیت های همسو استان هم استفاده می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Fatemeh IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام شماره مرکز مشاوره حوزه علمیه کرمان رو میخواستم