شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آندره آتا، رئیس سازمان زیارت واتیکان

حوزه/ در بسیاری از زیارت ها ما مسلمانان را در کنار خود می بینیم باید یاد بگیریم که با هم باشیم و با هم حرکت کنیم چون همه می توانیم آینده و تمدنی را برای دوست داشتن قرار بدهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آندره آتا، رئیس سازمان زیارت واتیکان عصرامروز در دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد گفت: بسیار جای خوشحالی است که توانستیم خدمت فیلسوف و حکیمی چون شما برسیم و از اینکه این زمان را در اختیار ما گذاشته اید و به حضور پذیرفته اید، صمیمانه تشکر می کنم.

وی با بیان این که هدف از این دیدار آمدیم تا از حکمت های ایمانی که در قلب شما  است، استفاده کنیم آبیان داشت: انسان همیشه در حال حرکت است و زیارت متعلق به همگان و به ویژه ادیان بزرگ اهل کتاب است و زیارت تجربه هر انسانی است چون زائر در جستجوی امید و خدا است.

رئیس سازمان زیارت واتیکان افزود: انسان در این مسیر با بسیاری از مشکلات و وسوسه ها مواجه می شود، اما اگر هدف او مشخص باشد می تواند وسوسه ها را شکست دهد.

وی ادامه داد: زیارت یکی از مبانی در مسیحیت است و باید در جستجوی مبانی باشیم که همه ما را به یک دیگر نزدیک می کند. زیارت متعلق به هر سه ادیان ابراهیمی است و زیارت دارای مراحلی برای تکامل است و لازم است هر انسانی برای به تکامل رسیدن به آن عمل کند.

آتا گفت: بازگشت به خود، اولین اتفاقی است که در زیارت می افتد و این امر مهم است که ما به زائر کمک کنیم در این مسیری که برای جستجوی خدا و معرفت خود گام بر می دارد مبتنی بر آن برنامه سعادت بخش به درستی حرکت کند.

وی با بیان اینکه لازمه عشق ورزیدن شناخت است و نمی شود، انسان خدا را دوست داشته باشد، ولی به او معرفت پیدا نکند، افزود: مقدمه شناخت خدا، شناخت نفس است و به همین دلیل، باید زیارت دسته جمعی باشد و این شناخت هم جزء اعمال زیارت است و باید با دیگری ملاقات کرد و او را دوست داشته باشیم و به همدیگر محبت کنیم.

رئیس سازمان زیارت واتیکان اظهار داشت: زیارت به بیت المقدس هم برای این است که از آنها نیرو و توشه ای بگیریم و از کسانی تقلید کنیم که الگوی ما در زندگی هستند.

آتا بیان داشت: اگر در دین، پدری واحد داریم باید این توانایی را داشته باشیم که به همدیگر احترام کنیم؛ در بسیاری از زیارت ها ما مسلمانان را در کنار خود می بینیم باید یاد بگیریم که با هم باشیم و با هم حرکت کنیم چون همه می توانیم آینده و تمدنی را برای دوست داشتن قرار بدهیم.

 انتهای پیام: ۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha