شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ مشاور رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها گفت: امروز نهادینه شدن سبک زندگی در جامعه از ضروریات بوده و روحانیون باید مبانی این آموزه را استخراج و در اختیار خانواده قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، امروز در سلسله نشست های الفبای طلبگی  که با محوریت پاسخگویی در نقش جامعه مهدوی و تمدن سازی اسلام در مدرسه حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهارداشت: برای اینکه برداشت غلط از دین در جامعه اصلاح شود نوع نگاه مردم جامعه نسبت به طلبه باید تغییر کند

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز خانواده طلبه و فرد طلبه را در اجتماع منزوی می دانند، افزود: این در حالی است که طلبه در زندگی و شغلی که دارد بسیار موفق و  خوشبخت بوده و علاوه بر اجر دنیایی از اجر معنوی هم برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان بیان کرد: مهترین انتظار مدرم از طلبه نشاط است باید ثمره دینداری ما در قالب نشاط خود را نشان دهد.

وی اظهار داشت: هر کس دیندارتر باشد، با نشاط تر است، وقتی دیندار باشید، دچار حزن و اندوه دنیا نمی شوید.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اصلاح سبک زندگی مردم جامعه برای کاهش مشکلات آنها افزود: وظیفه طلبه تنها بیان روزه نیست بلکه اصلاح سبک زندگی خانواده باید توسط طلاب صورت گیرد

این استاد حوزه افزود: اگر طلبه با تکیه با کلام ائمه در رابطه با زندگی ، آموزه های اسلامی را  به مردم ارائه دهد، قطعا زندگی مردم و نگاه مردم به طلبه تغییر خواهد کرد.

وی د رپایان  خاطرنشان کرد: بانوان طلبه بهترین آموزشی که امروز به آن نیاز دارند احکام سفره و غذا  است ؛ اگر نوع تغذیه مردم اصلاح شود نوع زندگی آنها نیز تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha