جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌‌الله علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه یکی از ضرورت های اولیه حفظ انقلاب را وحدت کلمه دانست و گفت: نباید در کشور بر سر مسائل جزئی دو دستگی ایجاد شود؛ چراکه با تفرقه هر دو طرف متضرر شده و اصل نظام لطمه می بیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار  دانشجویان مجتمع تربیتی پژوهشی امام علی(ع) قم اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر قرار داشته و برخی از بزرگان غیراسلامی این انقلاب را حرکت قرن قلمداد کرده اند.

*انقلاب ، مسئولیت تمام مردم را سنگین کرده است

وی انقلاب را حرکتی بسیار مهم عنوان کرد و ابراز داشت: این حرکت به نام خدا و دین در حوزه علمیه و به دست یک مرجع تقلید که مرجعیتش را از انقلاب نگرفته بود، شکل گرفت و در مقابل، مسئولیت ما را سنگین کرد؛ چراکه ما به عنوان نماینده و نشان شیعه اهل بیت(ع) در دنیا معرفی شده و حرکت ما در این قالب مورد ارزیابی واقع می شود.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: تمام حرکات ما به نظام و انقلاب اسناد داده شده و زیر ذره بین قرار می گیرد.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب، خون های بسیاری ریخته شده و جوانان بسیار قتل عام شدند که باید پاسدار زحمات آنان بود.

وی بیان داشت: ما بار سنگینی از مسئولیت را بر دوش داریم و باید برای به سلامت رسیدن آن به مقصد تلاش کنیم.

*چطور انقلاب اسلامی را حفظ کنیم؟

این استاد حوزه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی بعد از 1400 سال سرپا شده است، اظهار داشت: مشکل امروز این است که آیا توان استقامت داریم یا نه؟ البته استقامت هم در مقابل دشمن است؛ هم در مقابل خواسته های نفسانی خودمان که باید مراقب آن باشیم.

آیت الله علوی بروجردی با بیان این مطلب که در تمدن های گذشته انحطاط هایی به وجود آمده است، ابراز داشت: امام علی(ع) در جملات خود برای عدم انحطاط تمدن ها 4 نکته را مورد توجه قرار داده اند که باید به آن پایبند بود.

وی ادامه داد: «جلوداری انسان های قابل و کاردان در کارها»، یکی از توصیه های حضرت امیر(ع) برای عدم انحطاط تمدن ها می باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: ما امروز نعمتی به نام انقلاب به دست آورده ایم که می توانیم حرکت اهل بیت(ع) را ادامه داده و به معرفی امیرالمؤمنین(ع) پرداخته و عدل او را اجرایی نماییم.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: این موقعیت مناسب را خدای متعال به ما عنایت کرده و 37 سال از آن گذشته است که باید با تمام توان از آن حفاظت کرد؛ چراکه انقلاب های دیگری هم در منطقه اتفاق افتاد؛ اما پایدار نماند و از بین رفت.

وی بیان داشت: انفلاب اسلامی دارای مکتب، معارف و سیستم با ارزش است که باید آن را حفظ کرد.

*وحدت کلمه از ضروریت های حفظ انقلاب است/ دودستگی در کشور به اصل نظام لطمه می زند

این استاد حوزه یکی از ضرورت های اولیه حفظ انقلاب را وحدت کلمه دانست و گفت: نباید در کشور بر سر مسائل جزئی دودستگی ایجاد شود؛ چراکه با تفرقه هر دو طرف متضرر شده و اصل نظام لطمه می بیند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: امروز کشورهای بسیاری در اطراف ما به بند کشیده آمریکا هستند؛ اما ما 37 سال پیش اقتدار آمریکا را به پایین کشیده و انقلابی به راه انداخته و کشوری مستقل ساختیم.

وی ابراز داشت: امروز قبرهای شهدای جوان ما به ما پیام می دهد که با خون های ما حرکت انقلاب نگهداری شد و شما باید پاسدار آن باشید.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان ساخت: نباید از مقام، موقعیت و اموال عمومی سوء استفاده کرد؛ چراکه متعلق به مردم است و ما وامدار این مردم هستیم؛ چراکه با کمک آنان انقلاب به ثمر نشست.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha