پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 371756
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
طلاب حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سطح دو شهرستان بیجار از آغاز فعالیت سطح دو در این شهرستان در مدرسه مستقل خبرداد و گفت: در حال حاضر ۴۱ طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام وحید زائری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»با اعلام این مطلب اظهارداشت: حوزه علمیه شهرستان بیجار از حوزه های فعال استان بوده و تاکنون در سطح یک طلاب بسیاری را تربیت کرده  است.

وی افزود: یکی  از مشکلات مهم این شهرستان نبود مقطع سطح 2بود که همین عامل باعث می شد تا بسیاری از طلاب بعد از گذراندن سطح یک برای ادامه تحصیل به خارج  از استان بروند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سطح دو شهرستان بیجار ادامه داد: برای رفع این مشکل تلاش هایی صورت گرفت و پایه های 7و8 در همان مدرسه سطح یک راه اندازی شد، تا اینکه امسال مدرسه سطح دو مستقل شده و کار خود را در مکانی اجاره ای آغاز نمود که همزمان با این امر پایه 9 نیز از ابتدای سال تحصیلی جاری راه اندازی شد.

وی بیان داشت هرچند این مدرسه اجاره ای می باشد اما به کمک مردم رونق گرفته و توانسته برخی از نیازهای اولیه خود را تامین کند .

 به گفته حجت الاسلام زائری، هم اکنون 41 طلبه در این مدرسه علمیه با 5 استاد تمام و پاره وقت  مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

وی با اشاره به برنامه های این مدرسه یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر این طلاب دارای شرایط تبلیغ هستند در ایام تعطیلی و در مناسبت ها به روستاهای اطراف رفته و علوم دینی را به مردم ارائه می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سطح دو شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: البته طلاب این مدرسه در اکثر مدارس ، ادارات و مدارس آموزش و پرورش حضور فعال داشته و علاوه بر اقامه نماز جماعت به بیان آموزه های دینی هم می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha