شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزشی روش تدریس ویژه اساتید مقطع سطح۲ حوزه علمیه خواهران استان ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان ازمرحله تکمیلی کارگاه آموزشی روش تدریس ویژه اساتید مقطع سطح۲ حوزه علمیه خواهران استان ایلام، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام سید نواب حسنی با اعلام این خبر گفت: در این کارگاه که با همت مدیریت حوزه خواهران استان ایلام، به مدت سه روز در مدرسه علمیه فاطمه الزهرای اطهر(س) برگزار گردید، تعداد30نفر از اساتید حضور داشتند.

زینب جمالی، معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه خواهران ایلام نیز گفت: شرکت کنندگان که مهرماه 94مرحله مقدماتی را گذرانده اند، در این دوره از محضر اساتیدی همچون حجت الاسلام محمد صالحی عارف و آقای محمد جوادآشنا از موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلامی نور، بهره مند شدند.

وی ادامه داد: این دوره به صورت کارگاهی وبه صورت ارائه یک برنامه آموزشی، پژوهش محور برگزار گردید که در آن مخاطبان با روش تدریس بر اساس نگرش اسلام نسبت به علم وعلم آموزی ، روش حل مسأله وتفکر نقادانه با فعال سازی فهم وادراک آشنا گردیدند.

جمالی  افزود:هدف از برگزاری این کارگاه، توسعه و تعمیق و ارتقای شیوه تدریس اساتید، افزایش مشارکت طلاب در بحث و استفاده بهینه از توان طلاب در تدریس، تغییر روش تدریس اساتید از تدریس حافظه محور واستاد محور به مهارت تدریس فعال که مبتنی بر مسئله ومخاطب محور است، می باشد.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه خواهران ایلام، مباحث مطرح شده در این دوره را شامل ايجاد مهارت انگيزش و فعالسازي ذهن فراگير، مهارت تحليل محتوا و شیوه های چگونگی ارائه درس ذکر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha