چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مرتضی پوراسدالله

حوزه/کارشناس فرهنگی حوزه علمیه گناباد با تاکید بر کمبود روحانی در کشور گفت: امروز در خراسان کمبود روحانی وجود دارد و باید برای حل این مشکلات گام اساسی برداشته شود.

حجت الاسلام مرتضی پور اسدالله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گناباد  با توجه به اهمیت تقویت حوزه های علمیه اظهارداشت : در حال حاضر نیروی کافی در حوزه های علمیه نداریم و این باعث شده در بیشتر بخش ها دچار مشکل شویم که این مهم باید با جذب طلاب جبران شود.

وی خاطرنشان کرد : آماری که چندی پیش اعلام شد فقط در خراسان 400 روستای بالای 200 خانوار وجود دارد که روحانی ندارند.

این پژوهشگر دینی  با تاکید بر کمبود روحانی در کشور یادآورشد: متاسفانه مدارس ما که محل پرورش فرزندان ما است و یا برخی مساجد که محل تعلیم مسائل دینی می باشد در حال حاضر روحانی ندارند.

حجت الاسلام پوراسدالله خطاب به مردم گناباد خاطر نشان کرد :  در شهرستان گناباد از قبل از دوره قاجار حوزه های علمیه فعال بوده اند و یکی از شهر های کشور که بیشترین طلبه را داشته، شهرستان گناباد است و در این حوزه بزرگانی مانند شهید کامیاب و یا مرحوم شیخ محمدتقی بهلول گنابادی درس خوانده اند.

وی ادامه داد : حال باید بار دیگر شهرستان گناباد باید پیشگام در ورودی حوزه های علمیه شود و بزرگانی همانند افرادی که نامبرده شد از محصولات ورودی حوزه های علمیه گناباد باشند.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه گناباد در پایان با تاکید براینکه در حال حاضر حدود 300 طلبه در پنج مدرسه  علمیه گناباد مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: هم اکنون ثبت نام حوزه علمیه گناباد شروع شده و امیدواریم شاهد حضور پرشور جوانان برای حضور در حوزه باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha