شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 371783
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
حضور سفیر چین در حرم رضوی

حوزه/ سفیر جمهوری خلق چین گفت: فرهنگ غرب و شرق تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، «پانگ سن»، سفیر جمهوری خلق چین در بازدید از مجموعه صحن ها، موزه مرکزی، موزه فرش و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه این مکان مقدس از لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری بسیار غنی و با شکوه است، گفت: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه های بی نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می گذارد.

سفیر جمهوری خلق چین اظهار کرد: فرهنگ غرب و شرق تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.

وی که برای دومین بار از مجموعه حرم مطهر رضوی دیدن می کرد، هنرهای به کار رفته در رواق دارالحجه را گنجینه سرشار از هنر اسلامی عنوان و تصریح کرد: این مجموعه مخزن بی نظیری از میراث ارزشمند معماری، فرهنگی و هویت تاریخی ملتی است که در طول قرن ها به یادگار گذاشته اند.

سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي كه سفير چين را در اين بازديد همراهي مي‌كرد، با اشاره توفیقات گسترده آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای موقوفاتی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی، که از افراد موثر در انقلاب اسلامی ایران بوده اند، توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی عظیم کسب کند.

سيد احمد هاشم آبادي ادامه داد: فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی به صورتی توسعه یافته است که امروز در زمينه هاي درمانی، دارویی، فرهنگی، اقتصادی و پژوهشی از مجموعه هاي تاثيرگذار كشور و منطقه است.

وي با اشاره به تشرف سالانه بیش از 25 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی تصريح كرد: توسعه اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) از 120 هزارمتر مربع به بیش از یک میلیون مترمربع و ارائه خدمات متنوع رفاهي، فرهنگي و تبليغي به اقشار مختلف جامعه در اين مكان مقدس از  ديگر اقدامات آستان قدس رضوي است.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، در پایان اين بازديد، تابلویی زيبا از رواق مباركه دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوی به سفیر جمهوري خلق چين در ايران اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha