شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خود سازی و اخلاق دو نکته حائز اهمیتی است که طلاب حوزه های علمیه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ،در نشست اخلاقی با طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ساری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای انقلاب اظهارداشت: مراد از  این حیات و زنده نگه داشتن، حیات عمومی که اختصاص به همه موجودات دارد، نیست، بلکه منظور  تداوم هدف و حیات معنوی آنان است.

وی افزود: حیات زمین به انسان، حیات انسان به علم ، حیات علم به عمل ، حیات عمل به نیت و حیات نیت به اخلاص در آن است. چرا که اگر اخلاص در عمل انسان نباشد، تمام آنچه که انجام می دهد، بیهوده و فاقد ارزش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال این قدرت را تنها به انسان عنایت فرمود که می تواند با کسب علم و دانش و همچنین عمل به آن، به درجات و مقامات عالیه دست یابد؛ به گونه ای که تبدیل به شخصیت هایی همچون امام راحل (ره) شود که توانست حماسه بزرگ انقلاب را خلق نماید.

وی با بیان این مطلب که راز ماندگاری نیت ها، خلوص و بی رنگی است و نیت غیر خدایی مثل آب بر روی سنگ است، اظهار کرد: انسان، با اخلاص خود می تواند به مقام عبد الله برسد چرا که فقط کار خدایی است که ماندگار می ماند.

آیت الله طبرسی در پایان خاطر نشان کرد: خود سازی و اخلاق دو  نکته حائز اهمیتی است که طلاب حوزه های علمیه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha