شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزشی اسلام در یک کلیسا

حوزه / در یک اقدام جالب و مشترک، مسیحیان و مسلمانان منطقه شیلینگتون شهر بِرکس آمریکا کارگاه آموزشی اسلام را در یک کلیسا برگزار می کنند تا مسیحیان، شناخت بیشتری از مسلمانان پیدا کنند. آنها معتقدند که این شناخت، به همزیستی مسالمت آمیز بین ایشان کمک می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» در هفت سال اخیر مسیحیان کلیسای امانوئل یونایتد و مسلمانان مرکز اسلامی منطقه شیلینگتون شهر بِرکس در ایالت پنسیلوانیای امریکا تلاش‌های زیادی در راستای شناخت بهتر همدیگر و همکاری با هم در زمینه‌های مورد علاقه مشترک انجام داده‌اند و روابط نزدیکی با یکدیگر ایجاد کرده‌اند.

کلیسای امانوئل یونایتد برکس که هشتصد عضو دارد و مرکز اسلامی این شهر که دارای سیصد عضو است در سال‌های گذشته با هم در فعالیت‌های خیریه مختلفی از جمله جمع‌آوری غذا و لباس برای فقرا همکاری کرده‌اند. همچنین اعضای هر دو گروه، بازدیدهایی از عبادتگاه گروه مقابل داشته‌اند.

حالا در جدیترین برنامه مشترک این دو گروه که از روز گذشته آغاز شده، کارگاه‌هایی برای شناخت بهتر اسلام در کلیسای امانوئل یونایتد شیلینگتون دایر شده است.

این کارگاه‌ها تحت عنوان «فتوای مسیح: همسایه مسلمانتان را مثل خودتان دوست داشته باشید» به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد.

جلسه اول این کارگاه به معرفی اصول اولیه اسلام خواهد می پردازد و شامل جلسه پرسش و پاسخ نیز می باشد. برنامه هفته دوم به تصحیح اشتباهات رایج غلط درباره اسلام اختصاص خواهد داشت، هفته سوم به بررسی وضعیت مسلمانان امریکایی خواهد پرداخت و موضوع هفته چهارم و پنجم این رویداد آموزشی برقراری ارتباط بین مسلمانان و غیرمسلمانان خواهد بود.

کلیسای امانوئل اعلام کرده در این برنامه‌ها به صرف سوپ، سالاد، نان و نوشیدنی از شرکت‌کنندگان پذیرایی به عمل خواهد آمد.

تلاش برای شناخت نقاط مشترک با مسلمانان

کشیش مگان هسگن درباره این برنامه می‌گوید: «ما در تلاشیم تا نقاط مشترکمان با مسلمانان بیشتر بشناسیم.» طاهره اکمل از دست‌اندرکار مسلمان این رویداد که اقوام و نیاکان مسیحی و مسلمان دارد می‌گوید: «مسلما خدای یکتایی که همه ما او را می‌پرستیم ما را با تفاوت‌هایی خلق کرده تا ما برای شناخت یکدیگر کنجکاو باشیم و یکدیگر را بشناسیم، نه این که همدیگر را دفع کنیم.»

کارینا ارچی مدیر مرکز آموزشی کلاس‌های آخر هفته مرکز اسلامی برکس که در خانواده‌ای مسیحی بزرگ شده ولی به اسلام گرویده و الان 38 سال است که مسلمان است می‌گوید: «ما همه باید به انسان بودنمان برگردیم و بهتر فهمیدن ادیان‌ مختلف و ایجاد ارتباط بین پیروان این ادیان به این مسأله کمک می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha