جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا قربانی مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: راه حل بسیاری از معضلات اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی است که متاسفانه از سوی مسئولین مورد کم لطفی قرار دارد.

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از اهواز، اظهار داشت: از نکاتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بحث نهضت علمی و به تبع آن اقتصاد مقاومتی است، راه حل بسیاری از معضلات اقتصادی کشور در اقتصاد مقاومتی می باشد که متاسفانه از سوی مسئولین مورد کم لطفی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های داخلی است، ادامه داد: در حوزه های اقتصادی در کشور ظرفیت های غنی و ارزشمندی وجود دارد که لازم است زمینه ها وفضای بالندگی و ثمردهی برای آن محیا شود.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به تاکیدات رهبری در مسئله پیش برد علمی کشور، گفت: زاینده بودن و کشف استعدادهای درونی، خاصیت انقلاب اسلامی است، لذا نهضت علمی و اقتصاد مقاومتی دو شعار اساسی هستند که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشند؛ اگر به رهنمودهای رهبری در این دو مقوله عمل شود شاهد حل بسیاری از مشکلات و معضلات خواهیم بود.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به کند شدن سیر رشد علمی کشور در چند سال اخیر، اظهار داشت: جریان های علمی باید زیرساخت های محکم داشته باشند، از زیر ساخت های رشد علمی قرار گرفتن دانشگاه ها در این مسیر است، لذا لازم است مسئولین برای رشد علمی برنامه ریزی داشته باشند و هزینه کنند که در غیر اینصورت دچار دور باطل خواهیم شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز، با تصریح بر اینکه دانشگاه ها باید محل تولید علم باشند، گفت: از آفت های رشد علمی کشور این است که امروز بخش زیادی از دانشگاه ها آماج جریان های سیاسی شده اند و پتانسیل نخبگان دانشگاهی صرف جریان های سیاسی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha