شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نوید دوباره معنویت گرایی و تجدید حیات اسلام برای جامعه بود گفت:امروز باید تلاش کنیم شاخصه های معنویت گرایی در نظام اسلامی را در قالب تمدن نوین اسلامی، به سایر نقاط دنیا صادر نماییم.

حجت الاسلام سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تبریک ایام الله دهه فجر گفت:معنویت گرایی بحثی اساسی و ریشه ای است و در این زمینه باید از بدو تولد تا پایان عمر کارکردها و تربیت های خانوادگی ،محیطی و آموزشی به سمت و سوی گرایش معنوی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران فرهنگی باید شاخصه های معنویت گرایی را در بین افراد جامعه تبلیغ ،ترویج و نهادینه کنند افزود:برای استمرار معنویت گرایی در روح و جان افراد جامعه ، باید مراقبت های لازم از سوی نهادهایی همچون خانواده ،محیط و اجتماع صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه  با گسترش معنویت گرایی در بین افراد ضریب امنیت و معنویت جامعه و محیط نیز افزایش می یابد خاطر نشان ساخت:امروز دشمنان اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن معنویات در بین افراد جامعه  خصوصا جوانان را به کار گرفته اند که در این زمینه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از هجوم دشمن به معنویات اتخاذ گردد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نوید دوباره معنویت گرایی و تجدید حیات اسلام برای جامعه بود افزود:امروز باید تلاش کنیم شاخصه های معنویت گرایی در نظام اسلامی را در قالب تمدن نوین اسلامی، به سایر نقاط دنیا صادر نماییم.

وی با اشاره به اینکه معنویت گرایی از قطب ها و شاخصه های اصلی نظام جمهوری اسلامی است تصریح کرد:در عصری که عزت مسلمین توسط استعمارگران و طاغوت پایمال شد انقلاب اسلامی اخلاق و اصول و ارزش های اسلامی را مجدد احیا نمود و امروز باید برای حفظ و پاسداشت این ارزش ها و انتقال این مفاهیم به جوانان دنیا تلاش نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha