جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نقشه عربستان برای حمله زمینی به سوریه

حوزه/ مرکز مطالعات جنوب عراق تهاجم زمینی عربستان به سوریه را یک نمایش طنز آمیز توصیف کرد که بر فرض وقوع پیش از همه گریبان حکومت سست سعودی را خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز مطالعات جنوب عراق در تحلیلی به بیان نقاط ضعف و پاشنه آشیل های رژیم سعودی در صورت تجاوز زمینی به سوریه پرداخت.

این مرکز درباره اعلام آمادگی رژیم سعودی برای تهاجم زمینی به سوریه نوشت: رژیم سعودی در حالی از حمله به سوریه دم می زند که با لرزش های نابودی و سرنگونی خود مواجه است؛ این رژیم همچنان در باتلاق یمن دست و پا می زند و دنبال راهی برای خوج از این کشور است تا آبروی خود را حفظ کند.

این مرکز مطالعاتی ادامه داد: عربستان تاکنون صدها میلیارد دلار از ذخایر استراتژیک خود را تلف کرده و علی رغم اینکه در برابر خواسته های اسرائیل گوش به فرمان بوده اما رژیم صهیونیستی احترام عربستان را حفظ نکرده و از آن برای آتش افروزی در منطقه استفاده می کند.

* هم پیمانان سعودی شرایط سختی را تجربه می کنند

در ادامه این یادداشت آمده است: اگرچه این رژیم همچنان به کارشکنی در روند انتخاب رییس جمهور لبنان ادامه می دهد اما تحولات داخلی لبنان به گونه ای در حال رقم خوردن است که هم پیمانان سعودی شرایط سختی را پشت سر می گذارند. همچنین عربستان در ایجاد ائتلاف نظامی اسلامی شکست خورد و تنها بادکنکی تبلیغاتی از این اقدام باقی مانده که در نهایت بر ضد عربستان منفجر خواهد شد.

مرکز مطالعات جنوب عراق با اشاره به آنچه در یمن می گذرد خاطرنشان کرد: مزدورانی که این ژیم از آفریقا و آمریکای لاتین گرفته تا بلک واتر و سایر گروه های تروریستی به یمن گسیل داشته نه تنها به هدف خود نرسیده اند بلکه اکنون به باری سنگین بر دوش عربستان تبدیل شده اند.

* عربستان مجبور شد دستور خروج از مذاکرات را بدهد

در ادمه این تحلیل آمده است: همانگونه که تاسیس طالبان را عربستان با هدایت آمریکا و همکاری پاکستان بر عهده داشت، داعش نیز ساخته دولت های اروپایی با پشتیبانی عربستان است. گروه های معارض سوری همسو با عربستان هم در مذاکرات ژنو شکست خوردند به نحوی که عربستان مجبور شد به آن ها دستور خروج از مذاکرات را بدهد؛ چون عربستان می خواهد جیش الاسلام واحرار الشام در مذاکرات باشند در حالیکه این دو گروه نوک پیکان ویرانی و کشتار مردم سوریه هستند.

نویسنده این یادداشت سپس به هوشیاری ملت سوریه و حضور هم پیمانان قوی در کنار این کشور اشاره و یادآور شده است: ملت سوریه امروز با آگاهی از همه این توطئه چینی ها در کنار هم پیمانانش مقاوم و پابرجا ایستاده و فریب نخواهد خورد.

* حمله به سوریه گریبان تمامی طرف ها را خواهد گرفت

در پایان این تحلیل آمده است: علاوه بر این ها دلایل بسیار دیگری وجود دارد که مانع تهاجم زمینی عربستان به سوریه خواهد شد؛ چرا که این کار مانند گلوله آتشینی است که شوخی بردار نیست و در صورت وقوع گریبان تمامی طرف ها و پیشاپیش همه گریبان سردمدارن حکومت سست سعودی را خواهد گرفت و کسی نمی تواد از آن جان سالم به در ببرد.

به همین دلیل است که هیچ کس جسارت سردمداران تازه به دوران رسیده سعودی را در حمله زمینی به سوریه باور نخواهد کرد و این ادعا به تحرکات جزئی ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha