جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله واعظ طبسی، در آیین افتتاح کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان های خراسان از شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان «عبادت الهی»، «احترام به جنبه های امنیت ملی» و «پایدار کننده عزت و استقلال کشور و مردم» یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله واعظ طبسی، در آیین افتتاح کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: 22 بهمن روز مهم و بزرگی است که به آسانی محقق نشد و اگر گذشته را به یاد داشته باشیم، ضرورت شرکت در راهپیمایی مهم این روز را بهتر درک می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: جوانان پاک دل بسیاری برای پیروزی انقلاب اسلامی در این روز تلاش کردند و شکنجه شدند و به لطف خداوند متعال با تلاش آن ها و هدایت و رهبری جهانی امام راحل، این انقلاب به ثمر نشست.

وی از شرکت در راهپیمایی به عنوان «عبادت الهی»، «احترام به جنبه های امنیت ملی» و «پایدار کننده عزت و استقلال کشور و مردم» یاد و ابراز امیدواری کرد که راهپیمایی بسیار باشکوهی برگزار شود و برنامه های دشمنان، به ویژه آمریکایی ها را نافرجام بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از افرادی که براساس احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شده اند، تاکید کرد: توصیه من به افرادی که در انتخابات کاندیدا شده اند این است که رضای خداوند متعال را در نظر بگیرند.

آیت الله واعظ طبسی با تاکید براینکه نباید فریب ظواهر را بخوریم، گفت: پست و مقام روزی به پایان می رسد، اما آنچه باعث ارزشمندی شخصیت انسان می شود، علم و دانش، ایمان و باورهای دینی است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به یکدیگر احترام بگذارند، افزود: این که هر چه به نظرمان می آید را به زبان بیاوریم، نه فقط خلاف شرع که خلاف ویژگی های یک انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان همچنین همه مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که انتخاباتی شکوهمند و دشمن شکن برگزار شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز های جوانان، گفت: دشمن با برنامه ریزی و سیاستگذاری برای نفوذ در فکر و اندیشه نسل جوان ما کار می کند و از این رو همه باید احساس مسئولیت ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین همت مردم، خدمات ارزشمندی را به ویژه در عرصه قرآن ارائه داده است، تاکید کرد: آستان قدس رضوی جزو سازمان هایی است که بیشترین پایبندی را به انجام وظایف دینی و هدف های مد نظر مقام معظم رهبری داشته است.

وی خطاب به اعضای شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اکنون که خداوند متعال توفیق نصرت و یاری دین و اسلام ارزشی را در محضر حضرت رضا(ع) نصیب ما کرده است، باید تلاش کنیم که کارها با بهترین کیفیت انجام شود و توجه به کمیت نباشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به افتتاح کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، خواستار تسهیل دسترسی به این مجموعه برای عموم پژوهشگران و علاقه مندان شد و بر ضرورت تبلیغات موثر در این زمینه نیز تاکید کرد.

*کتابخانه ای با 7 میلیون و500 هزار منبع

محمد هادی زاهدی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی درباره کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی پرداخت و با بیان اینکه کتابخانه دیجتالی با شعار «هرخانه، یک کتابخانه رضوی» راه اندازی شده است، گفت: در این کتابخانه 3 میلیون و 500 هزار کتاب الکترونیکی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 7 میلیون و 500 هزار منبع شامل کتاب، سند، روزنامه و ... در این کتابخانه قرار داده شده است، گفت: در مجموع 803 میلیون فریم اطلاعات با حجم 450 ترابایت به کاربران این کتابخانه ارائه می شود.

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم چنین سامانه تحویل منبع، دستنامه پژوهشی، پرسش از کتابدار، کتابخانه دیجیتال همراه و مجموعه های موضوعی ویژه اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) ، اسلام و  آستان قدس رضوی را به عنوان ویژگی های برجسته این کتابخانه مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha