پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ تفاهم نامه همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در خصوص نمایه سازی موضوعی آثار امام موسی صدر منعقد شد.

    به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، تفاهم نامه همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات، به منظور مدیریت محتوایی مجموعه ۱۲ جلدی ترجمه «المسیرة الامام السید موسی الصدر» به روش نمایه سازی موضوعی ترکیبی، به امضای طرفین رسید.

براساس این تفاهم نامه، گروه نمایه سازی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی اقدام به نمایه سازی موضوعی ترکیبی منابع خواهد کرد. همچنین مقرر شد پس از پایان نمایه سازی همه منابع، «نمایه نامه الکترونیکی آثار امام موسی صدر» در محمل های مختلف سایبری که توسط موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر طراحی و تولید می شود، به عنوان محصول مشترک طرفین منتشر شود.

«مسیرة الامام السید موسی الصدر» مجموعه‌ای دوازده جلدی است  که تدوین آن از سال 1991 میلادی (1370 شمسی) آغاز شد. مرحوم یعقوب ضاهر، رئیس هیئت اجرایی جنبش أمل، مدیریت این طرح را به عهده داشت و در تدوین و تکمیل آن کوشید تا سرانجام این مجموعه 12جلدی در سال 2000 (1378) منتشر شد.

9جلد اول این کتاب شامل روزنگار فعالیت‌ها و اقدامات امام موسی صدر است. در این بخش، روزنگار فعالیت‌ها به تفکیک سال و در بخش دوم متن کامل اسناد، گزارش‌ها و سخنرانی‌ها آمده است. هر جلد این مجموعه بین پانصد تا ششصد صفحه است.

در چاپ دوم این مجموعه که سال گذشته منتشر شد، مجموعه ای از مطالب جدید به این مجموعه اضافه شده است که این مجموعه در حدود ۶۰۰ صفحه، به صورت جداگانه نیز در یک جلد به نام «مستدرک مسیرة الامام السید موسی الصدر» منتشر شده است.

این اثر مرجع کامل و دقیقی درمورد امام موسی صدر است که در آن صرفاً اخبار و اسناد و اطلاعات مربوط به خود ایشان آمده و از درج مطالب و تفسیر دیگران درباره اقدامات وی خودداری شده است.

ترجمه فارسی این کتاب در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر از چند سال گذشته آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی آماده سازی است.

برپایه این گزارش، علاقه مندان و موسسات فرهنگی مذهبی برای تهیه این کتاب، با سفارش آن به موسسه امام موسی صدر، این اثر ارزشمند را در تهران و دیگر شهرهای ایران دریافت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha