شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام خطاط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خطاط، بصیرت را عامل اساسی جلوگیری از نفوذ دشمن دانست و گفت: اگر مبانی امام(ره) را عملیاتی و بصیرت کافی داشته باشیم می توانیم از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و نقش روحانیت و مردم در به ثمر نشستن آن، اظهار داشت: مردم هنگامی که رفتارهای نادرست رژیم پهلوی را دیدند، مصمم تر شدند که با برگزاری راهپیمایی های متعدد، بساط حکومت پهلوی را جمع کنند.

وی با شاره به تغییر سال شمسی به سال پهلوی از سوی رژیم شاه اشاره کرد و افزود: تحمل این مسئله که تاریخ شاهنشاهی بر مردم تحمیل شود، سخت بود، لذا ابتدا روحانیت وارد میدان مبارزه با این رفتار غلط شد و سپس مردم با پشتیبانی از طلاب، دست به اعتراضات گسترده علیه حکومت منحوس پهلوی زدند.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) اصفهان در ادامه با بیان این که ریشه های ایمانی در مردم قوی می باشد، تصریح کرد: هر چند در کشور ما گاهی ظواهر رعایت نمی شود، اما همه مردم معتقد به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی هستند شاهد مثال این مطلب آن است که وقتی مناسبت های دینی مختلف رخ می دهد، همواره ملت با اعتقاد قوی شرکت می کنند و حماسه های زیادی را رقم می زنند.

وی، دین اسلام را یک دین فراگیر توصیف و تصریح کرد: اسلام دین فردی نیست و در عین توجه به مسائل عبادی، به مسائل سیاسی و اجتماعی نیز اهمیت می دهد، لذا طلاب باید با فراگیری مطالب سیاسی و اجتماعی، از این دو امر مهم غفلت نورزند.

حجت الاسلام والمسلمین خطاط در پایان، بصیرت عامل اساسی در مسئله جلوگیری از نفوذ دشمن دانست و خاطر نشان کرد: اگر مبانی امام(ره) را عملیاتی و بصیرت کافی داشته باشیم می توانیم از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha