پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ کلینی

حوزه/مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث از تمدید فرصت ارسال آثار پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ثقه الاسلام کلینی تا ۱۵ اسفند ماه جاری خبر داد.

حجت الاسلام فرهاد عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: رسالت مرکز تخصصی علوم حدیث و انجمن حدیث حوزه علمیه قم، نشر معارف معصومین(ع) و معرفی پژوهشگران  و فعالیت های پژوهشی در عرصه حدیث است که در این راستا جشنواره پژوهشی ثقه الاسلام  کلینی را برگزار می نماید.

وی گفت: امروزه حدیث  با توجه به اهمیت و نقش آن،  در مظلومیت قرار دارد؛ از این رو لازم است از پژوهشگران و آثار پژوهشی این عرصه حمایت شود. در این جشنواره تمامی اساتید حوزه، طلاب و فضلای حوزه های علمیه برادران، خواهران و طلاب غیر ایرانی می توانند شرکت کنند.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثاری  که در طی سه سال گذشته (از سال 1392) را در موضوعات مختلف حدیثی به  دبیرخانه  این جشنواره  ارسال نمایند.

وی درباره انتخاب نام مرحوم کلینی برای این جشنواره اظهار داشت: جایگاه خاص این روحانی برجسته  به عنوان یکی از سردرمداران حدیثی  که از آغاز غیبت صغری شروع شد، موجب شد که نام ایشان را برای جشنواره انتخاب نماییم.

حجت الاسلام  عباسی با اشاره فرصت اعلام شده برای پایان زمان ارسال آثار تا 30 بهمن ماه 94 و تمدید آن تا 15 اسفند ماه اظهار داشت: تا کنون بیش از 70 اثر پژوهشی شامل مقاله، پایان نامه و کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که این آثار در کمیته های علمی بررسی می گردد.

وی با بیان این که جشنواره ثقه الاسلام کلینی برای نخستین سال برگزار می گردد، اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این جشنواره هر ساله برگزار شود. علاوه بر بخش آثار علمی و پژوهشی، آثار هنری، نرم افزار و... نیز در این جشنواره مورد بررسی قرار می گیرد و از صاحبان آثار برتر تجلیل می شود.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث با اشاره به برگزاری جشنواره و تجلیل از نفرات برتر در 19 اردیبهشت ماه سال 95، همزمان با سالروز گرامیداشت مرحوم کلینی ادامه داد: رئیس جشنواره و دبیر علمی این جشنواره بر عهده حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی خمینی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس  برنامه ریزی صورت گرفته، هر سال در این  جشنواره سالیانه از یکی از مراجع تقلید، شخصیت ها و پژوهشگران برجسته در علوم حدیث تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام  عباسی در پایان افزود: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32938914-025، معاونت پژوهش مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha