پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ متاسفانه هنوز نتوانسته ایم پس از ۳۷ سال این مظلومیت و ارزش های انقلاب را به دنیا بیان کنیم و در این زمینه همه، کوتاهی کرده ایم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: رفتارهای انقلابی با انقلاب ما عجین شده است و هیچ کسی نباید با خیالپردازی و سطحی نگاهی ما را از این رویکرد منع کند.

وی افزود: اگر این ملت هنوز پس از 37 سال شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند به واسطه این است که این شعار عین عقلانیت است، زیرا تا کنون آمریکایی ها به هیچ عهدی وفا نکرده اند و همین امروز نیز دست از جنایات خود بر علیه بشریت بر نمی دارند.

این استاد حوزه بیان کرد: ولایت فقیه اوج و نقطه کمال عقلانیت نظام اسلامی ایران و مردم وفادار به این آرمان الهی است؛ قطعا بشر خودش و از طریق عقلانیت هیچ راهی را جز ولایت فقیه برای ادامه مسیر خود دنبال نمی کند.

وی با ذکر این مطلب که ولایت فقیه، رکن اساسی انقلاب اسلامی است گفت:ولایت فقیه یک خروجی کاملا عینی از مفاهیم عقلانی است و اگر کسی واقعا به این ساله به دید منطقی بنگیرد به چیزی جز ولایت فقیه نمی رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اظهارکرد: از منظر قرآن دموکراسی یک مسئله غیرعقلانی و حضرت علامه نیز بیان می کنند که این مساله از منظر قرآن غیر عقلانی است سعادت یک جامعه به این شکل تضمین شود و به همین دلیل هیچ عنصری چون ولایت فقیه نمی تواند این سعادت را تضمین کند.

وی گفت: کسی حق ندارد ولایت فقیه را با حکومت های انحصارگرا مقایسه کند، زیرا در این نظام، اوج تکثر و رقابت در جامعه شکل می گیرد و آزادی و استقلال جامعه محقق می شود.

سخنران مراسم  اظهارکرد: اگر کسی این گفته قبول ندارد دنیا را مورد مطالعه قرار دهد و به این نتیجه برسد که در کجای دنیا یک کشور دموکراتیک توانسته با رای واقعی مردم احقاق حق کند و حاکم را انتخاب کند؛ همین عوامل است که امروز همه مردم را از این شکل حکومت داری نا امید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان تصریح کرد: اگر ولایت فقیه به خوبی تبیین نشده است، مشکل ما است؛ امروزه در اخبار و مطالعات اجتماعی نیز مشخص شده است که مردم در کشورهای مدعی دموکراسی از حاکمان خود راضی نیستند.

وی گفت: وقتی می بینیم که مردم در کشورهای غربی از جنایات دولتمردانشان راضی نیستند نشان می دهد که تا چه حد این تکثرگرایی دستخوش سیاست کاری فریبکاران و استکبار گران شده است.

سخنران مراسم اظهارکرد: خوشبختانه در عرصه های داخلی به خصوص انتخاب هم با شکل درستی که برای انتخابات داریم نشان می دهیم که که چه کسی باید به انتخابات چه کسی نظارت کند؛ در واقع ما با قوانین خودشان به آنها ثابت می کنیم که چه چگونه به شکل فراگیر دست به تقلب می زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: یکی دیگر از وجوه ناب این انقلاب ویژگی عاطفی انقلاب اسلامی است؛ ، دشمنان انقلاب و کسانی که با انقلاب همراهی نمی‌کنند دیوصفتانی‌اند که سرشار از جنایت هستند و اگر شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم از سر دلسوزی و دل رحمی است که زیرا دلمان برای مظلومان و ستم دیدگان می سوزد.

وی گفت: امروز این شعار به کسانی گفته می شود که به دنبال جنایت علیه بشریت هستند و ما برای مخالفت با جنایات آنها این شعار را می دهیم؛ می خواهیم ثابت کنیم که آنها هستند عواطف انسانی را زیرپا گذاشته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: انقلاب ما انقلاب عاشقی است و باید به همه دنیا نشان دهیم که فریادهای مرگ بر آمریکای ملت ما از سر خشونت نیست، بلکه از سر عاطفه است و این مطلب را باید به همه دنیا اعلام کنیم.

وی گفت: از نکات جالب این روزها آن است که این همه مدافعان حرم ما هم در این مظلومیت شریک هستند؛ آنها جوانانی هستند که نوزادان خود را در حرم امام رضا(ع) به حضرت می سپارند و می روند تا سرهای هزاران کودک مسلمان بریده نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان  بیان کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم پس از 37 سال این مظلومیت و ارزش های انقلاب را به دنیا بیان کنیم و در این زمینه همه، کوتاهی کرده ایم؛ چرا هنرمندان ما هنوز نتوانسته اند این انقلاب و این ارزش ها را به دنیا عرضه کنند.

وی گفت: امروز دشمنان علیه ما یک جنگ نرم راه انداخته اند که اگر به درستی کار کنیم می توانیم همین ابزار را علیه آنها استفاده کنیم و کاری کنیم که آنها تلوزیون ها و اینترنت و سینمای خود را از ترس هجوم فرهنگی که از جبهه انقلاب علیه آنها شده محدود کنند که این کار را نیز انجام می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha