جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام عابدیان

حوزه/ نشست علمی «نقش متفکران اردو زبان در صدور و ترویج انقلاب اسلامی» در سالن همایش شهید مطهری مدرسه حجتیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان معاون مجتمع آموزش عالی  فقه در این نشست علمی با بیان ویژگی های انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب برکت های زیادی از ابعاد مختلف از جمله رویکرد اجتماعی برای جوامع بشری داشته و در تمامی جوامع، عزت و سربلندی برای مکتب اهل بیت علیه السلام به ارمغان آورده,  لذا بعد 37 سال است  توانسته در مقابل قدرت های بزرگ دنیا که مستکبرین و ظالمان جوامع بشری هستند بایستد.

وی در ادامه افزود: این انقلاب تحولی بزرگ و ستودنی در طول تاریخ جوامع اسلامی بوده و برکت اصلی آن،  سبب بیداری و حرکت دیگر جوامع بشری علیه استبداد و کفر است و همواره در طول تاریخ معاصر در انتقال این مفاهیم ناب انقلاب اسلامی تمامی اقشار در آن نقش مهمی ایفا کردند.

معاون مجتمع آموزش عالی  فقه در بیان بعد شخصیتی امام خمینی (ره) ابراز داشت: ایشان از حجت های خدا و اسوه های الهی بر جوامع بشری و اسلامی بودند؛ چرا که هر شخصی که در صدد پیاده سازی وعده خدا براید، قطعا حجت خدا خواهد بود، چرا که در تحقق فرامین الهی گام بر می دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زندگی امام راحل ابعاد مختلفی  همچون توسل و توکل به خداوند و اهل بیت علیه السلام در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نقش داشتند و همواره سیاستمداری ایشان در خدمت عبادت گزاری بوده و شاگرد و فرزند حوزه بودند و باید توجه داشت که ایشان هیچ تحصیلات آکادمیک در زمینه سیاست و ... نداشتند، بلکه تمامی پیروزی ها را مدیون مکتب اسلام می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان در پایان خاطر نشان ساخت: طلاب با ید دقت داشته باشند که در تمامی ابعاد زندگی و اجتماعی و شخصیتی از بزرگان دین الگو برداری کنند و همواره با نگاه به دوران جوانی علما، می توان دریافت که آنان چه زحمت های فراوانی در رشد و بالندگی خود کشیده اند همچون امام راحل که در فقه حکومتی در بعد نظری و سیاسی مثالی برای آن در طول تاریخ نمی توان یافت.

گفتنی است در ادامه نشست دکتر شفقت شیرازی با اشاره به تاثیر انقلاب و رویکردآن بر جوامع بشری و اسلامی خاطر نشان ساخت: این رویداد تاریخی همچون انقلاب های دیگر در سطح جهان که برای فقر و اقتصاد رخ می دهد نبوده، بلکه این انقلاب برای تحقق حقانیت اسلام و قرآن و ارزش بخشیدن به ارزشهای اسلامی بوده است.

این محقق و پژوهشگر افزود: امروزه عربستان در نتیجه کارهای احمقانه خود که در قبال دین مبین اسلام انجام می دهد سبب دوری کشور های اسلامی از خودش شده و باید دقت داشته باشیم که تمام اعمالی که عربستان انجام می دهد بدستور رژیم صهیونیستی و برای خدمت به او  است؛ لذا تفکر داعشی زمانی برچیده می شود که منبع تغذیه فکری و فیزیکی این گروهک تکفیری که حکومت رژیم منفور آل سعود می باشد به پایان برسد.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست از کتاب جوامع حدیثی شیعه که نویسنده آن دکتر هادی حجت می باشد رو نمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha