شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور

حوزه/ دبیر کل کنگره شهدای روحانی ، رمز ماندگاری روحانیت را در پیشگامی اش در عرصه جهاد و شهادت عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ده تن از روحانیون در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، شب گذشته طی سخنانی در مراسم یادواره 25 تن از شهدای خوزستانی مدافع حرم با بیان این که حضور روحانیت چه در زمان انقلاب و دفاع مقدس و چه امروز در همه عرصه ها بسیار درخشان و بارز بوده است، اظهار داشت: ما در زمان جنگ تحمیلی در جبهه ها روحانیونی با تخصصی های گوناگون همچون خلبان هلی کوپتر ، پزشک اتاق عمل و غیره داشتیم که نقش آفرینی آن ها در عرصه های مختلف به پیشبرد امور جنگ بسیار کمک می کرد.

وی با تاکید بر این که نقش مهم روحانیت در سال های دفاع مقدس و پس از آن انکارناپذیر است، گفت: به ویژه طلاب و روحانیون رزمی و تبلیغی هم در عرصه کار فرهنگی بسیار موثر بودند و هم در مواقع لزوم در عرصه جنگ سخت پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بودند.

این فرمانده ایام دفاع مقدس با بیان این که روحانیت به غیر از شهدای مدافع حرم حدود 4300 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: در بررسی های بنیاد شهید به نسبت تعداد شهدای روحانی با جمعیت روحانیت در سال های دفاع مقدس و قیاس با سایر اقشار مشخص شده که روحانیت و حوزه های علمیه 5/2 برابر دیگر اقشار جامعه ، شهید تقدیم انقلاب و اسلام عزیز کرده که همه این ها مایه افتخار و عزت امروز ماست.

وی خاطرنشان کرد:  امروز که در عرصه فضای مجازی و ماهواره ها و سایت ها، دشمنان نظام بسیج شده اند که ستون اصلی خیمه نظام یعنی روحانیت را بزنند اما موفق نمی شوند که دلیل آن و رمز ماندگاری روحانیت به خاطر پیشگامی اش در عرصه جهاد و شهادت است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری ادامه داد: روحانیت و حوزه های علمیه نشان داده پیش از آن که بر روی منابر سخن از لزوم حضور در جبهه جهاد بزند، خودش پیش قدم بوده و آمار شهدای روحانی و جانبازان و ایثارگران از حوزه های علمیه به خوبی موید این مطلب است.

وی با تاکید بر این که امروز هم رسالت روحانیت در ابعاد مختلف جدی و حساس است، گفت: یکی از این عرصه ها بحث دفاع از حرم اهل بیت(ع) است که در این خصوص نیز روحانیون حقیقتاً پیشگام هستند و امروز شور و هیجان عجیبی در بین طلاب و فضلای برای حضور در سوریه و عراق مشاهده می شود.

وی با بیان این که دشمنان جبهه مقاومت برای سقوط نظام سوریه برنامه سه ماهه داشتند ، گفت: در حال حاضر 104 کشور دنیا در سوریه نیرو دارند و 84 کشور کار اطلاعاتی می کنند و این درحالی است که بنابر آمار سازمان ملل، 23 کشور در سوریه قرارگاه نظامی دارند اما با این حال در شکست جبهه مقاومت ناکام مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: تا چهار ماه پیش 60 درصد خاک سوریه در اختیار داعشی ها بود اما امروز 75 درصد خاک سوریه به لطف الهی و به برکت خون شهدا در اختیار ارتش و نیروهای مردمی این کشور است.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با طرح هلال شیعی می خواستند اسلام هراسی و ایران هراسی ایجاد کنند اما امروز مجبورند بگویند 5 پایتخت منطقه هماهنگ با جمهوری اسلامی ایران است و بی شک همه این ها به برکت فرهنگ اهل بیت و شیعه است که روحانیت مروج اصلی آن است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha