جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه / مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم طلاب و روحانیون سراسر کشور، عصر جمعه در مجتمع یاوران مهدی (عج)قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مراسم با قرائت پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و با همت مرکز خدمات حوزه های علمیه  و با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، جمعی از مسئولی مرکز خدمات و مراکز حوزوی و شرکت‌کنندگان در مسابقه حفظ قرآن برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در تلاش است که در کنار خدمات مادی خدمات معنوی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد و یک از خدمات فرهنگی که توجه ویژه‌ای به آن دارد انس با قرآن و مفاهیم آن است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای سرد کردن محیط خانواده‌ها تلاش بسیاری انجام می‌دهند و متأسفانه طلاق‌ها و آسیب‌های خانواده در جامعه مسلمان ایران رو به افزایش است، گفت: سعادت فرزندان و همچنین کشورمان در گرو خانواده سالم است و برای اینکه خانواده سلامی داشته باشیم، باید توجه به قرآن را در محیط خانواده جدی بگیریم.

در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند مشکلات زندگی شما را در زندگی گره‌گشایی کند گفت: کمترین فایده و اثری که برای این کتاب مطرح شده فوایدی است که برای تلاوت و حفظ قرآن و تدبر در قرآن گفته شده است و بیان شده که این دستاوردها را پایانی نیست.

وی با بیان اینکه بی‌تردید پرونده ما در مسئله تلاوت قرآن و حفظ قرآن، پرونده شایسته‌ای که روی دست بگیریم و به آن افتخار کنیم نیست، گفت: می‌توان گفت که عده‌ای از ما اگر در مجلس ختمی شرکت نکنند در طول سال احتمالاً تلاوتی از قرآن نداشته باشیم.

در پایان این همایش از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha