شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی گفت: فاز نخست ساختمان مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا، با زیربنای ۲۶۰۰ متر مربع شامل بخش‌ها خوابگاهی، آموزشی و اداری آماده بهره برداری شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به افتتاح فاز نخست ساختمان جدید مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا استان خوزستان، اظهار داشت: حوزه علمیه برادران اندیکا، به نام مبارک امام رضا(ع) چند سال پیش در راستای گسترش فعالیت‌های تبلیغی در این مناطق محروم راه‌اندازی شد.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا شهرستان اندیکا ادامه داد: حوزه اندیکا، در منطقه‌ای بسیار مهم واقع در شمال شرقی استان خوزستان، هم‌جوار با  استان چهارمحال و بختیاری و در سلسله جوار زاگرس قرار دارد که بهترین موقعیت برای انجام کارهای فکری و فرهنگی است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شهرستان اندیکا با قریب به ۵۰۰ روستا، یکی از مناطق بسیار بکر و دست‌نخورده بود که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و پراکندگی روستاها، کار تبلیغی و فرهنگی در این منطقه بسیار ضعیف بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، بابیان این‌که هدف از راه‌اندازی حوزه علمیه اندیکا، پرورش مبلغان بومی است، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با بهره‌گیری از ظرفیت علمی اساتید استان، طلاب بسیار موفقی را در عرصه‌های علمی و پژوهشی و خصوصاً تبلیغی پرورش دهیم.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا شهرستان اندیکا با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی طلاب این مدرسه، ابراز داشت: با وجود این ‌که چهار سال از افتتاح مدرسه امام رضا(ع) می‌گذرد، اما اکثر طلاب این مدرسه در مساجد و مدارس اندیکا، مشغول به تبلیغ  بوده و این مهم، نوید آینده ای درخشانی را می دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، به برخی جزئیات ساختمان حوزه علمیه امام رضا(ع) اندیکا پرداخت و گفت: طلاب این مدرسه تاکنون در یک ساختمان استیجاری مستقر بودند، اما از سال 91ساخت پژوه مدرسه در یک نقطه بسیار مناسب از حیث ارتباطی و مکانی را آغاز کردیم.

وی بابیان این‌که مساحت کل ساختمان مدرسه امام رضا(ع) قریب به 10 هزار مترمربع با زیر بنایی حدود 5500 متر است، بیان داشت: فاز نخست ساختمان این مدرسه، شامل 2600 متر جهت استفاده از بخش‌ها خوابگاهی، آموزشی و اداری است که هزینه‌ها و منابع مالی نیز توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، خیرین، نهادها و برخی نهادهای انقلابی تأمین‌شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha