جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 372218
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کتاب حکومت اسلامی

حوزه/ کتاب «حکومت اسلامی» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»این کتاب حاوی مقالاتی در موضوع حکومت اسلامی است که در آن مباحثی نظیر«مشروعیت حکومت ولایی»؛ «اصول و مبانی حکومت اسلامی»؛ «اهداف و آرمان ‌های حکومت» مورد بررسی قرار گرفته است.

حفظ نظام اجتماعی جوامع، پیشرفت و آبادانی بلاد، ایجاد نظم و آرامش در اجتماع، جلوگیری از تعدی افراد جامعه به حقوق یکدیگر و بسیاری از نیازهای گوناگون عاطفی، اقتصادی، فرهنگی و... تشکیل حکومت را برای انسان ‌ها که مدنی بالطبع ‌اند، ضروری ساخته است.

در ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، علاوه بر نیازها و عوامل عامی که تشکیل حکومت را ضرورتی اجتناب ناپذیر ساخته است، اهداف متعالی دیگری نظیر: اجرای قوانین و مقررات اسلامی؛ گسترش تعالیم دینی؛ ایجاد بستری مساعد برای رشد فضایل اخلاقی؛ لزوم مبارزه با مظاهر فساد و تباهی؛ و... ضرورت تشکیل حکومت را دو چندان می ‌سازد.

این کتاب حاوی مقالاتی در موضوع حکومت اسلامی است که در آن مباحثی نظیر«مشروعیت حکومت ولایی»؛ «اصول و مبانی حکومت اسلامی»؛ «اهداف و آرمان ‌های حکومت»؛ «ولایت فقیه»؛ «پیشینه تاریخی نظریه ولایت فقیه»؛ «گستره حکم حکومتی از دیدگاه امام خمینی»؛ «نظریه زمامدار گماری» و... مورد بررسی قرار گرفته است.

در این کتاب علاوه بر نوشته ‌ها و بیانات آیت الله العظمی نوری ‌همدانی و آیات و حجج اسلام محمدتقی مصباح یزدی، علی‌اکبر رشاد، مرحوم محمدهادی معرفت، مقالات ارزشمند دیگری از محققان حوزوی همچون عبدالحسین خسروپناه، محمدسروش محلاتی، احمد جهان ‌بزرگی، اسماعیل نعمت ‌اللهی، کاظم قاضی ‌زاده، محسن قنبریان، دکتر محمد محمدرضایی، سیداحمد حبیب ‌نژاد ارائه شده است.

این کتاب با شمارگان 300 نسخه و قیمت 35000 تومان منتشر شده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha