پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری سلسله مباحث اخلاقی در مدارس استان با حضور اساتید برجسته اخلاق اعزامی از قم خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، از فعالیت 28 مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با توجه به تحصیل بیش از 3 هزار طلبه در این مدارس، برگزاری منظم و مستمر دروس اخلاق با حضور  اساتید برجسته ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اعزام اساتید مجرب اخلاق به مدارس، افزود: سومین گروه از اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، هفته آینده در مدارس استان حضور خواهند یافت.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، برگزاری منظم کلاس های درس اخلاق در مدارس را از جمله مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب حوزه استان اعلام کرد و افزود: تاکنون دو مرحله اساتید مجرب اخلاق از  سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، به مدارس علمیه استان اعزام شدند که اثرگذاری بسیار مناسبی داشت.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حضور اساتید اخلاق در مدارس علمیه و ارتباط چهره به چهره با طلاب، اثرگذاری معنوی و اخلاقی بسیار بالایی داشته است، تصریح کرد: با توجه به استقبال بالای مدارس جهت حضور اساتید اخلاق در جمع طلاب، امیدواریم با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه روند اعزام اساتید اخلاق تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

وی ، توجه ویژه به مباحث اخلاقی در حوزه را یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه رشد و تعالی طلاب را فراهم کند.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به اخلاق و مسائل تهذیب همواره مورد توجه و تأکید علما و فقهای دینی ما در گذشته بوده است، تصریح کرد: فاصله گرفتن از مباحث اخلاقی بزرگترین آفت برای طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی، علما و فقها را بهترین الگوی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: علما و پیشوایان دینی، در مسأله اخلاق و تقوا همواره الگو بوده و هستند و آحاد جامعه دینی به ویژه طلاب باید آنها را الگوی عملی خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha