جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ مردم از گرانی رنج می برند که اکثریت آنان از قشر ضعیف جامعه هستند؛ در بعضی از ممالک تمامی اجناس مشخص و در برهه های زمانی ثابت قرار دارد، اما در جامعه ما این امر محقق نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس اداره کل بارزسی قم، ضمن گرامی داشت 22 بهمن اظهار داشت: برای هر انسانی در جامعه چند نوع مسئولیت تعریف شده که اولین آن فردی است که برای ساختن جامعه باید فرد ابتدا خود را بشناسد، چرا که این دنیا مرکز خودسازی است.

ایشان  در ادامه گفتند: علم و ایمان از عوامل هدایت اصول اسلامی می باشد که نقش مهمی در عقیده سازی انسان دارد و این امور برای این است که انسان با معنویت همراه شود و همسو با عقل و علم گام بر دارد، چرا که هر عالمی در مرحله عمل باید با عقل که قدرت تشخصی حق از باطل را دارد گام بردارد و این امر زمانی محقق می شود که راه تقوا را پیش گیرد و این امر در زندگی امری مهم تلقی می شود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: لذا باید این امر اصول انسان باشد تا خود را بسازد و چرا که این دنیا محل انسان سازی و تکامل است که از مشکل ترین کارها که انبیاء الهی با آن همراه بودند مرحله آشنایی انسان با معارف الهی بوده؛ شناخت و تربیت کار آسانی نیست و همواره خدا انسان هایی با خلقیات متفاوتی آفریده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: مسئولیت اجتماعی، یکی از مهمترین وظایفی است که در جامعه به عهده انسان می باشد، چرا که انسان موجودی اجتماعی بوده و باید باآن هماهنگ باشد و به اندازه خود در جامعه سازی همراه شود، همچون حرکت مردم در 22 بهمن و حضور در هشت سال دفاع مقدس به همین جهت باید مردم را شناخت و در برطرف کردن مشکلات مردم گام برداشت.

ایشان افزودند: خدمت به مردم از مهمترین وظایفی است که مسئولان بر عهده خود دارند، باید بدانیم مردم به عش آرمان های انقلاب و رهبری در تمامی صحنه های جامعه حضور دارند و این امر تنها به سبب پایداری به اصول انقلاب، امام و رهبری می باشد.

معظم له افزودند: از دیگر وظایفی که شخص باید به آن دقت داشته باشد؛ آشنایی با تحولات جوامع اسلامی است که در اطراف خود چه تحولاتی پیش رو است تا بتواند در جامعه خود نقشی را ایفا کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: هر شغلی در بردارنده تعهدی اخلاقی اسلامی در فرد می باشد؛ لذا باید با دید اقتصادی و امرار معاش به آن نگاه نکند، بلکه امانتی در برابر یک جامعه که پذیرفته و باید قوانینی که در آن شغل وجود دارد به خوبی انجام دهد تا تخلفی متوجه آن شخص صورت نپذیرد.

ایشان در ادامه افزودند: بعضی از شغل ها ظریف هستند، چون شغل اداره اطلاعات و بازرسی که باید به یکسری مسائلی بپردازند که نمی توان آنها را به دلیل حساسیت شغلی آنها رسانه ای کرد، همواره باید رضای خدا دراین امور مورد توجه دست اندرکاران آن امر باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: مردم از گرانی رنج می برند که اکثریت آنان از قشر ضعیف جامعه هستند؛ در بعضی از ممالک تمامی اجناس مشخص و در برهه های زمانی ثابت قرار دارد، اما در جامعه ما این امر محقق نیست؛ چرا که اقتصاد و این امور در دست عده ای خاص قرار دارند این که اجناس نسبت به برهه های زمانی گران تر شوند و این امر خلاف عمل انسانی و اقتصاد مقاومتی است.

ایشان در پایان خاطر نشان ساختند: مسئولان باید به فکر قشر ضعیف جامعه باشند و همواره در صعنت، کشاورزی و خدمات سرمایه گذاری کنند تا موجب مهار گرانی شود و کسانی که  در راه بهبود معیشت مردم گام بر می دارند تفدیر کرد و با متخلفان برخورد شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha