چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین

حوزه /نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ولایت مداری، حریت و آزادگی آبرو و سرمایه اصلی رسانه‌ها می باشد که از دست دادن سرمایه اصلی، به معنای از دست دادن هویت یک رسانه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست اخلاق رسانه‌ای که به همت بسیج رسانه استان قزوین و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با تأکید بر این که اهالی رسانه باید به مسائل معنوی و معرفتی اشراف داشته باشند، اظهار کرد: اولین کسی که رسانه را به کار گرفته، خدای متعال است و آیات زیادی که به موضوع رسانه و خبررسانی پرداخته، مؤید این مطلب می باشد.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در برخی از آیات نه از مسائل روزمره، بلکه از مهم‌ترین مسائل عالم پرده برمی‌دارد و می‌فرماید: اهل خسارت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که همه تلاش خود را خرج دنیا می‌کنند و گمان می‌کنند کار درستی انجام می‌دهند و کسانی که جاذبه‌های رسانه‌ای آن‌ها را مسحور می‌کند، از این دسته هستند و آن‌ها از توجه به حقیقت باز می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در قرآن از روز رستاخیز و ولایت امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان «خبر بزرگ» یاد شده است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات دیگری که از اخبار انبیاء سخن می‌گوید، تأکید می‌کند دسترسی به این سخنان جز با کار رسانه‌ای خدا میسر نمی‌بود.

وی به داستانی در خصوص اخلاق پیامبر (ص) اشاره و تشریح کرد: از همسر پیامبر (ص) در خصوص اخلاق ایشان سؤال شد و او پاسخ داد که اخلاق رسول اکرم (ص) همان اخلاق قرآن است و ما هم برای این‌که بخواهیم اخلاق کامل داشته باشیم باید قرآنی شویم و در حد استطاعت اهل قرآن شدن را باید مسیر راه خود قرار دهیم.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که خیلی از مطالبی که اهل رسانه را مجذوب خود می‌کند جزو مطالب «لغو» است، یادآور شد: در قرآن آمده مؤمنان اهل مطالب لغو نیستند و نباید به مسائلی غیر واقعی پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: باید دقت کنیم، ما پیرو مکتبی هستیم که در آن وقتی مردم می‌خواستند مرگ فرزند پیامبر (ص) را با خورشیدگرفتگی ارتباط دهند، مورد تکذیب رسول اکرم (ص) قرار گرفت و این حرکت باید نقشه راه همه قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که چون خدا بنیان‌گذار رسانه بوده، لذا قرآن الگوی کامل رسانه‌ای بودن است، افزود: باید توجه کنیم که جایگاه نماز، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی در نگاه خدای متعال در قرآن چیست و جایگاه فعلی آن‌ها را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار دهیم و تلاش کنیم، قلم و نگاه رسانه‌ها را با مبانی قرآن همراه کنیم.

وی به واقعه غدیر و کار رسانه‌ای پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: خدای متعال به رسول اکرم (ص) فرمان داد تا ولایت علی (ع) را به مردم معرفی کند و ادامه کارهای ایشان را بدون این ابلاغ، بی‌فایده معرفی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که ابلاغ و معرفی امام علی (ع) یک کار رسانه‌ای بود، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد آبروی رسانه، ولایت است و ولایت به تمام اتفاقات رسانه‌ای آبرو می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان داشت: واقعه غدیر در اصل یک حرکت رسانه‌ای در اجابت فرمان خدا بود و در این واقعه پیامبر (ص) بازخورد کار خود را نیز گرفت و مردم دریافت ابلاغ ایشان را تصدیق کردند.

وی رسانه‌ها را به رسانه الهی و رسانه شیطانی تقسیم‌بندی کرد و اظهار داشت: شیطان مدام وعده می‌دهد و از فقر و مشکلات به‌عنوان حربه‌ای برای ایجاد ترس در جامعه استفاده می‌کند تا مردم از ارزش‌های الهی و انقلابی خود عقب‌نشینی کنند و رسانه‌ها باید مراقب چنین حربه‌ای باشند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه به میلاد حضرت زینب (س) اشاره و با تأکید بر این‌که اهل رسانه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را به‌عنوان مقتدای خود قرار دهند، بیان کرد: سخنرانی پرمغز امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در مجلس یزید یک حرکت رسانه‌ای بزرگ است که شکست یزید را در پی داشت و او نتوانست مانع این کار رسانه‌ای بزرگ شود.

این استاد حوزه در پایان گفت: عبارت «هیئت تحریریه» که در حوزه کاری رسانه‌ها قرار دارد با «حُر» هم‌خانواده است و این یعنی اهل رسانه نباید حریت و آزادگی خود را از دست دهند؛ چرا که حریت اصلی‌ترین سرمایه اهل رسانه است و از دست دادن سرمایه اصلی، به معنای از دست دادن هویت یک رسانه محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha