شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری

حوزه / امام جمعه خوی گفت: فرق انقلاب ایران با سایر انقلاب ها در صبغه مکتبی و دینی آن است، انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب پیامبر بزرگوار اسلام در جزیرة العرب مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری در همایش بررسی انقلاب اسلامی  اظهار داشت: در طول تاریخ به‌ویژه در قرن های اخیر انقلاب‌های متعددی در جهان اتفاق افتاده که در میان همه آنها تشابهاتی وجود دارد.

وی افزود: مبارزه با استعمار و استبداد، قیام وخیزش عمومی توده مردم ،همراه بودن آن‌ها با تندی و خشونت، ارائه مدل جدید در حکومت‌داری، مقابله با جریان‌های ضد انقلابی و همچنین وجود مدیران و رهبران سیاسی از جمله تشابهات انقلاب‌های دنیا هستند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به دلیل صبغه مکتبی و دینی آن با تمامی انقلاب‌های جهان فرق‌های اساسی و ماهوی دارد بنابراین انقلاب اسلامی را باید با انقلاب‌های پیامبران به‌ویژه با انقلاب پیامبر بزرگوار اسلام در جزیرة العرب مقایسه کرد چون آموزه‌های انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) در یکی از خطبه‌های نهج البلاغه ویژگی های انقلاب پیامبراکرم(ص) را چنین بیان می‌فرماید:« دل‌های نیکان به سوی او چرخید و زمام چشم‌ها به سوی گشت خدا با او کینه‌ها را دفن کرد و آتش عداوت را خاموش ساخت و با او بین برادرانی الفت ایجاد کرد و بین همنشینانی جدایی انداخت به‌وسیله او ذلیل را عزیز کرد و عزیز را ذلیل ساخت».

وی بیان کرد: اگر بخواهیم حق مطلب را در زمینه شجاعت، شهامت و ایثارگری های مردم خوی بصورت صحیح مورد بررسی قرار بدهیم لازم است مقداری به تاریخ گذشته بپردازیم و جنگ‌های ایران و روس، ایران و عثمانی، انقلاب مشروطه، نهضت ملی، قیام 15 خرداد و همچنین حوادث کردستان بعد از انقلاب و رشادت جوانان خوی در طول هشت سال دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha